سمنان-استاندار سمنان با بیان اینکه ایجاد ده ها شغل در استان طی برنامه ششم توسعه تنها با اشتغال دولتی فراهم نمی شود، گفت: سهم اشتغال بخش تعاونی تقویت یابد تا در کاهش نرخ بیکاری موفق عمل کنیم.

سهم اشتغال بخش تعاونی در استان سمنان تقویت یابد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا خباز عصر یکشنبه در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان که برای هشتاد و چهارمین بار از ابتدای سال قبل تا کنون در استانداری برگزار شد، درباره نقش تعاونی ها در ایجاد اشتغال بیان کرد: طرح های تسهیلاتی خوبی برای بخش تعاونی در کشور و متعاقباً استان وجود دارد که می تواند کمک های شایانی به مقوله اشتغال کند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه ۹۷۰ هزار شغل در کشور طی هر سال دیده شده که این جز در سایه فعالیت تعاونی ها در کنار سایر بخش های اشتغال زا، مانند تولید، خدمات، دولتی و ... میسر نخواهد بود.

استاندار سمنان با بیان اینکه ما طبق برنامه ششم می بایست سالانه هفت تا هشت دهم درصد از نرخ بیکاری بکاهیم، گفت: اگر نرخ بیکاری را اندکی بالای هشت درصد در استان بدانیم این میزان باید در پایان سالجاری به زیر هشت درصد کاهش یابد که این امر نیازمند ترویج فرهنگ تعاونی است.

خباز درباره اهمیت تعاونی ها، بیان کرد: رونق بازار تعاونی ها نمونه بارز اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهدافی است که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در هر استان ساخته و پرداخته می شود.

وی افزود: اقتصاد، با رویکرد مردم محوری در جامعه نیازمند نهادینه شدن دارد که این امر به وسیله تعاونی ها صورت خواهد گرفت.

استاندار سمنان همچنین گفت: با توجه به زیرساخت های مختلف اقتصادی و صنعتی که در استان موجود است، با کمک تعاونی ها و جذب سرمایه گذار می توانیم بسیاری معضلات ایجاد شغل را از بین ببریم.

پرداخت ٢٠میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان برای اشتغال زایی ١٤٥نفر در این نشست مصوب شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.