بجنورد- امام جمعه شهرستان فاروج گفت: هنرمندان ،جلوه های عاشورایی را به تصویر بکشند.

هنرمندان جلوه های عاشورایی را به تصویر بکشند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین قلی زاده در نشست اصحاب فرهنگ و هنر به مناسبت روز فرهنگ عمومی با اشاره به اهمیت نقش هنرمندان در فرهنگ عمومی تاکید کرد: هنرمند می تواند به بهترین شکل و زیباترین غالب جلوه های اسلامی و دینی را به مردم معرفی نماید و از فرصت ایام اربعین و کاروان های پیاده استفاده کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص شیوایی هنر افزود: توجه به بعد ایمانی و تقوایی در همه رشته های فرهنگی، هنری مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسئولین کاروانها بایستی از تجمل گرایی در کاروانهای پیاده بخصوص در ایام پیش رو به طور جدی پرهیز کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فاروج گفت: هنرمندان شهرستان بایستی با تولید آثار فاخر فرهنگی هنری زمینه ایجاد شوق و ذوق فرهنگی هنری را برای فراهم کنند.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج  با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی گزارشی از فعالیت های فرهنگی هنری شهرستان را در سال جاری بیان کرد و گفت: خوشبختانه فعالیت های فرهنگی هنری شهرستان همسو با فرهنگ عمومی است.

جواد نظری خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا با تقویت گروه های فرهنگی هنری، زمینه ارتقاء فرهنگ و هنر شهرستان را فراهم آوریم.

نظری در پایان افزود: در راستای حمایت از هنرمندان شهرستان، از آثاری که با مضامین فرهنگی و مذهبی تولید شود حمایت خواهد شد.

در پایان هدیه ای به رسم یادبود از طرف هنرمندان به امام جمعه شهرستان اهداء شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.