کرمان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد: ۱۳۰ دوربین جدید کنترل سرعت تا پایان امسال در در ۲ هزار کیلومتر جاده های این استان نصب می شود.

۱۳۰ دوربین کنترل سرعت در جاده های کرمان نصب می شود

به قدس آنلاین،  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان صبح یکشنبه در نخستین همایش ایمنی و ارتقای فرهنگ‌ ترافیک شهرستان بردسیر بدون اشاره به تعداد دوربین های نصب شده کنونی در جاده های این استان، افزود: پدیده تصادفات جاده ای خسارته ای زیادی به جامعه و کشور ما وارد می آوردو ما باید بدانیم جامعه ما از قبل تصادفات چه خسارتهایی می بیند و برایش چاره سازی کنیم.

خداداد مقبلی گفت: با تلاش حوزه راه و شهرسازی، حوزه فرهنگ ترافیکی و پلیس راه در حوزه کنترل ترافیک کشور توانستیم ۱۰ هزار نفر از آمار کشته ها را کاهش دهیم.

مقبلی سه عامل مهم در تصادفات را خطاهای انسانی، جاده و وسیله نقلیه برشمرد و گفت: معتقدم در حوزه ترافیک هر چه قدر هم زیرساختهای فیزیکی و ظرفیت سازی در حوزه شبکه ارتباطی انجام شود جای فرهنگ ترافیکی خالی است و فرهنگ نقش انکارناپذیری دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه برخی اوقات وقتی جاده ای را آسفالت می کنیم آمار تصادفات بالاتر می رود، گفت: بیشترین تصادفات استان را در محور ۲۰۰ کیلومتری بم - کرمان است، در حالیکه این محوربزرگراه است.

وی همچنین محور سیرجان- بردسیر- کرمان را نیز جاده حادثه خیزی در شمال استان اعلام کرد.

مقبلی گفت: تعداد ۲۷ هزار کشته در سال ۸۴ در کشور طی یک دهه و در سال ۹۵ به تعداد ۱۶ هزار کشته کاهش یافت.

وی ادامه داد: هر چند این آمار هنوز نیز تکان دهنده است اما بخش قابل توجهی از آن کاهش یافته است چنانچه تعداد مجروحان سال ۹۵ در کشور حدود ۳۳۳ هزار نفر بود.

وی تصریح کرد: برآورد هزینه ای که یک نفر فوتی به کشور تحمیل می کند حدود ۲ میلیارد تومان و هزینه ای که یک زخمی تحمیل می کند ۲۴۰ میلیون تومان است.

مقبلی گفت: سال گذشته در استان کرمان ۵۹۳ کشته و ۱۳ هزار نفر مجروح داشتیم و مجموع هزینه های تلفات و زخمی ها چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی درباره نقش ابزار ارتباطی و فضای مجازی گفت: در گذشته انجام کارهای فرهنگی هزینه بیشتری داشت اما امروزه به لطف ظرفیتهای ارتباطی جدید و فضای مجازی که به رایگان در دسترس عموم است راحت تر می توان در راستای توسعه فرهنگ ترافیکی قدم برداشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: پلیس به تنهایی نمی تواند در کاهش تصادفات موثر باشد لذا برای ارتقای فرهنگ ترافیکی نیاز به مشارکت عمومی مردم و همه دستگاههای فرهنگی است.

وی افزود: برای نگهداری هزار و ۷۰۰ کیلومتر راههای ارتباطی کشور سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می کنیم، اما سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا شبکه ارتباطی را آنطور که شایسته است به حد مطلوب برسانیم.

مقبلی درباره طرح ITS گفت: در مسیر ۲ هزار کیلومتری راههای استان ۱۳۰ دوربین کنترل سرعت نصب خواهد شد که امیدواریم این امر تا پایان امسال محقق شود.

وی خاطر نشان کرد: حمل و نقل جاده ای استان رفع نقاط حادثه خیز را در دستور کار قرار داده و اصلاح و رفع عیوب و اقدامات ایمنی برای ۱۱۵ نقطه حادثه خیز استان در دست اجراست.

نخستین همایش ایمنی و ارتقای فرهنگ‌ ترافیک استان کرمان همایش در محورهای سیاستهای کلی و راهبردها (ITS)، مدیریت هوشمند ایمنی و کنترل ترافیک، اطلاع یابی، اطلاع رسانی و کنترل کیفیت، زیرساخت های مشترک، و ارتقای الگوهای رفتاری و فرهنگی امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد بردسیر برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.