زاهدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: سوگواری اربعین حسینی برای اولین بار در سیستان و بلوچستان در قالب عکس، خوش نویسی،نمایش نامه های مذهبی، شعر و دلنوشته برگزار شد.

سوگواری اربعین حسینی برای اولین بار در سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،حسین مسگرانی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ آبان ماه، اظهار داشت: توجه به افزایش سطح مطالعه و کتابخوانی یکی از مولفه های مهم تحول فرهنگی در استان محسوب می‌شود.

مسگرانی افزود: با توجه به رشد فضای مجازی، حوزه کتابخوانی در جامعه افت پیدا کرده است و جامعه ای که کتاب نخواند هیچ رشد و پویایی ندارد .

وی یکی از ابزارهای تشخیص توسعه فرهنگی درصد رشد کتابخوانی مردم در جامعه عنوان کرد، و افزود: توجه به این مقوله نباید فقط معطوف به هفته کتاب و کتابخوانی باشد.

وی افزود: نواخته شدن زنگ مطالعه در مدارس، برگزاری نشست فرهنگی با حضور ناشران و مولفان با هدف آسیب شناسی حوزه نشر و اهل قلم، اجرای طرح نذر کتاب، تجلیل از کتابداران فرهنگی، طرح توسعه، تجهیز و ساخت کتابخانه، رقابت های کتابخوانی، معرفی نویسندگان و ناشران برتر و جشن کتاب از مهمترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان است.

مسگرانی بیان کرد: با موافقت معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه نمایشگاه کتاب استاندارد در زابل، ایرانشهر و چابهار تا پایان سال برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.