زاهدان - رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: کارآفرینی های فرصت گرا(کارآفرینی های تثبیت شده) در کشور رو به افزایش بوده و سبب کاهش بیکاری در جامعه شده است.

کارآفرینی های فرصت گرا موجب کاهش بیکاری در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین،محمدرضا زالی در همایش ملی دانشگاه کارآفرین، تعامل با صنعت و جامعه که در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاهها باید به سمت کارآفرینی، ایجاد کسب و کارهای نوین برای بوجود آوردن فرصت های اشتغال در جامعه گام بردارند.

وی با اشاره بر اینکه کارآفرینی به ۲ بخش فرصت گرا و اجباری تقسیم می شود عنوان کرد: خوشبختانه کار آفرینی فرصت گرا در کشور رو به افزایش است و کارآفرینی که بیش از ۴۲ ماه فعالیت داشته باشد تبدیل به کسب و کار ثابت یعنی کارآفرینی فرصت گرا می شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد کسب و کارهای فرصت گرا در جامعه می توان میزان بیکاری را تا حدود زیادی کاهش داد.

زالی خاطرنشان کرد: کسب و کارهای نوین به هر تعداد در جامعه افزایش یابد میزان بیکاری در جامعه کاهش پیدا می کند بنابراین دانشگاهها ایجاد فضای کسب و کارهای نوین را از اولویت های مهم خودشان قرار دهند.

وی با بیان اینکه کارآفرینی رشته علمی جدیدی است، گفت: توسعه کشور به وجود انسان هایی است که با راه اندازی شرکت های نوآور و خلاق در تولید ناخالص داخلی نقش آفرینی می کنند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: توسعه دانش های نوین به سرعت جای خودش را در میان مردم به خوبی باز کرده است. علیرضا بندانی اظهار داشت: شرایطی ایجاد شده که علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان به یک گفتمان در سطح جامعه تبدیل شده است.

وی بیان کرد: راهکارهای تولید ثروت از علم، امروزه مبنای سیاست گذاری های سیاستمداران در کشورها شده است. وی افزود: دانشگاه کارآفرین براساس توانمندی تخصصی خود نهادهای کارآفرین را در جامعه ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: دانشگاهها خودشان را با ماموریت های جدید از جمله ایجاد فضای کسب و کارهای نوین آشنا کرده تا بتوانند در جامعه ایجاد شغل کنند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه متناسب با نیازمندی ها، تغییرات ملی و بین المللی و ماموریت ها، راهبردهای جدیدی در زمینه فعالیت های خودش در ایجاد کسب و کارهای نوین بکار گرفته است.

دکتر بندانی اظهار اشت: هدف دانشگاه سیستان و بلوچستان برقراری ارتباط نزدیک با جامعه و صنعت است تا بتواند به نیازهای جدید پاسخگو باشد. این همایش امروز بکار خود پایان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.