تربت جام ـ مدیر جهاد کشاورزی تربت جام از ((طرح افزایش بهره وری در دام سبک)) در زمینه های آمیخته گری تجاری، افزایش دو قلو زایی، ۳بار زایش در سال و تغذیه تکمیلی بره شیر خوار در این شهرستان خبر داد.

طرح افزایش بهره وری دام سبک در تربت جام اجرایی می شود

اصغر خوشخو به خبرنگار قدس آنلاین گفت: حوزه دام وطیور در منطقه توانمند است و حدود ۶۰۰هزاردام سبک و تولید حدود ۴ هزار تن گوشت قرمز تربت جام را به عنوان قطب تولید گوشت قرمز در خراسان رضوی تبدیل کرده که ضرورت دارد در دام سبک نسبت به افزایش تولید با استفاده از اصلاح نژاد توجه بیشتری صورت پذیرد.

سیاست جهاد کشاورزی تربت جام در منطقه اضافه کردن دامدار نیست

وی گفت: خشکسالی یک دهه اخیر، افزایش نهاده ها باعث شده تا دام سبک در شهرستان کاهش پیدا کند و دستور جهاد کشاورزی تربت جام در منطقه اضافه کردن دامدار نیست بلکه اقتصادی کردن دام سبک می باشد که در حال حاضر «طرح افزایش بهره وری در دام سبک در زمینه های آمیخته گری تجاری، افزایش دو قلو زایی، ۳بار زایش در سال و تغذیه تکمیلی بره شیر خوار در حال انجام می باشد.

نژادهای مقامی وافشاری برای پرواز بندی مناسب نیستند

وی ازعدم استقبال دامداران از نژاد بلوچی در تربت جام انتقاد کرد و گفت: نژاد های مقامی وافشاری برای پرواز بندی مناسب نیستند دامداران نمی تواند با توجه به هزینه های خوراک دامی این نژادهای پروار بندی اقتصادی انجام دهند واز نظر کارشناسان این نوع پرواربندی توجیه اقتصادی ندارد و به مزارع کشاورزان آسیب بیشتری می رساند.

وی درادامه افزود: نژاد بلوچی بدلیل انعطاف بیشتر با خشکسالی و داشتن لاشه ضعیف تر می تواند برای دامداران صرفه جویی زیادی تولید گوشت قرمز داشته باشد وامید می رود با ترکیب نژاد بلوچی و افشاری در تولید نژاد خاص منطقه درتولید گوشت و بهروری کشاورزی بیشتر کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.