بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعائی روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که مدارک کافی برای متهم ساختن مشاور سابق و مستعفی امنیت ملی کاخ سفید را در اختیار دارد.

«رابرت مولر» مدارک کافی برای متهم ساختن «فلین» را در اختیار دارد

به گزارش قدس آنلاین، «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعائی روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری در آمریکا گفته است که مدارک کافی برای متهم ساختن ژنرال «مایکل فلین» مشاور سابق و مستعفی امنیت ملی کاخ سفید و پسرش را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعائی روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا به دنبال اثبات اتهام پولشویی، دروغگوئی به مأموران فدرال و نقش ژنرال «مایکل فلین» در انتقال احتمالی یکی از مخالفان رئیس جمهور ترکیه از آمریکا به این کشور در مقابل دریافت میلیونها دلار پول است.

در ادامه این گزارش آمده است: با تفهیم اتهام «پل منفورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، حالا فشارها بر ژنرال فلین افزایش یافته است.

لازم به ذکر است، «مایکل فلین» که به مدت ۲۴ روز مشاور امنیت ملی ترامپ بود، به دلیل اتهاماتی مبنی بر رایزنی با دیپلمات های روس در راستای رفع تحریم های مسکو، چند ماه پیش از سمت خود کناره گیری کرد.

در همین راستا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در آن زمان «کیت کلاگ» را به عنوان جایگزین وی معرفی کرده بود.

برخی منابع آگاه می گویند که فلین در ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۱۶ یعنی روزی که «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس را صادر و ۲ نهاد اطلاعاتی روسیه را تحریم کرد، حدود ۵ تماس تلفنی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا داشته است.

فلین در ابتدا موضوع مطرح کردن تحریم ها در تماس با مقامات روس را انکار کرده بود و «مایک پنس» معاون ترامپ نیز در روز ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی با حضور در برابر دوربین رسانه ها؛ خبر انکار وی را رسماً اعلام کرد.

اما موضوع زمانی بیشتر مطرح شد که «واشنگتن پست» به نقل از مقامات آمریکایی، احتمال طرح موضوع تحریم ها در تماس های تلفنی فلین را یک بار دیگر مطرح کرد و جالب آنکه فلین هم این احتمال را رد نکرد و در عین حال گفت: حافظه ام به طور ۱۰۰ درصد مرا در تأیید صحت این موضوع یاری نمی کند!

منبع: اِن‌بی‌سی نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.