رئیس جمهور سوریه در دیدار جمعی از متفکران و نویسندگان کشورهای عربی، هجمه به سوریه را در امتداد تهاجم بیش از ۱۰۰ گذشته ضد کشورهای عربی دانست.

اقدام ضد سوریه ادامه تهاجم بیش از صد سال اخیر ضد کشورهای عربی است

به گزارش قدس آنلاین، بشار اسد در دیدار تعدادی از متفکران و نویسندگان عرب شرکت کننده در نشست «واقعیت عربی صد سال پس از بیانیه بالفور» گفت: آنچه سوریه در معرض آن قرار گرفته است در واقع امتداد آنچه امت عربی در طی بیش از صد سال گذشته اعم از تهاجم فرهنگی، اعتقادی و خدشه وارد کردن هویت شاهد آن بوده، است.

وی افزود: پایبندی به هویت واقعی منطقه ما و بر اساس حفظ تنوع انسجام فرهنگی و تمدنی ضروری است. فقدان تنوع فرهنگی و تمدنی بستر مناسب را برای گسترش تفکر افراطی که تغذیه کننده تروریسم است فراهم می آورد.

رئیس جمهور سوریه به نقش متفکران برای کار و فعالیت در این زمینه اشاره و بیان کرد: این سبب می شود که تفکر قومی محبوس سیاست و نظریات حزبی نشود و باید به مفهوم تمدنی مبدل شود تا مفهوم هویت در میان جوانان و نسل نوپا نهادینه شود. متفکران و نویسندگان عرب به این باور رسیده اند که پایداری سوریه و پیروزی آن در واقع پایداری و ایستادگی عربی است.

بشار اسد اعلام کرد: اعراب به سوریه به عنوان یک پیشرو طرح قومی عربی خواهند نگریست و نهضت عربی واقعی زمینه و راه را برای بازپس گیری حقوق هموار می کند.

منبع: سانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.