کرج- نماینده مردم کرج،فردیس واشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم برگزاری جلسات مختلف در کمیسیون شوراهای مجلس و حضور و اعلام نظر نمایندگان دولت اما هنوز لایحه ای از سوی دولت برای افزایش نمایندگان مجلس ارائه نشده است

دولت برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس لایحه ای نداده است

محمدجواد کولیوند در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح سه شنبه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص آخرین سرنوشت افزایش تعدد نمایندگان مجلس گفت: براساس اصل ۶۴ قانون به ازای هر ۱۰ سال می توان ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد که این مهم هم براساس شاخص های جمعیتی وشرایط اجتماعی مناطق مختلف تعیین می شود.

وی افرود:از مجلس هشتم تاکنون ۳ بار این لایحه به مجلس آمده که هر ۳ بار هم به دلایل مختلف رد شده است ونظر نمایندگان را جلب نکرده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح باردیگر به کمیسیون شوراها آمده است ودر این ارتباط با دولت نیز مذاکراتی صورت گرفته است ودر صورتی که بارمالی نداشته باشد برای رای گیری به صحن بیاید.

کولیوند با بیان اینکه دراین طرح تعداد نمایندگان و نحوه عمل به آن دیده شده است گفت: تا به اینجا دولت مجاب به ارائه لایحه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.