ایلام – رئیس دانشگاه ایلام گفت: موکب جامعه دانشگاهی ایلام با نام موکب شهدای هسته ای میزبان زائران اربعین حسینی در مرز مهران است.

استقبال از زائران اربعین در موکب شهدای هسته ای دانشگاه ایلام

محمد علی اکبری روز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه ایستگاه فرهنگی و صلواتی شهدای هسته ای دانشگاه ایلام و معاونت فرهنگی وزارت علوم در مرز مهران برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی برپا شده است، اظهارداشت: این موکب در راستای اجرای مصوبات ستاد اربعین دانشگاهیان کشور، در پایانه مرزی مهران دایر گردیده است.

وی با اشاره به اینکه این موکب دانشجو محور است، افزود: در این موکب، علاوه بر دانشجویان از حضور اساتید و کارکنان بعنوان خادم اربعین استقبال می شود.

رئیس دانشگاه ایلام و رئیس ستاد اربعین دانشگاهیان استان توزیع اقلام فرهنگی و راهنمایی زائران اربعین و برنامه های فرهنگی و نماز جماعت را از برنامه های این موکب در ایام اربعین عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در این موکب نذورات کارکنان، دانشجویان و اعضای هیأت علمی، بصورت مواد خوراکی در بین زائرین توزیع می شود.

محمد علی اکبری با اشاره به نقش استان ایلام در پذیرایی از  زائرین راهپیمایی اربعین، بیان داشت: برابر مصوبات ستاد اربعین دانشگاهیان استان، فعالیت های مشابهی برای دیگر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان برنامه ریزی شده  و جامعه دانشگاهی تا بازگشت کامل زائران فعال خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.