بجنورد- طی مراسمی، برای اولین بار در کشور تفاهم نامه ارائه سرویس اینترنت پاک میان مخابرات منطقه خراسان شمالی و آموزش و پرورش استان در مخابرات استان منعقد شد.

 رونمایی از اینترنت پاک مخابرات در خراسان شمالی برای حفاظت آنلاین کودکان

به گزارش قدس آنلاین، در راستای  ایمن‌سازی فضای مجازی و ارائه اینترنت پاک برای کودکان و نوجوانان و فراهم‌سازی ابزارهای نظارت والدین بر استفاده فرزندان از اینترنت و حضور در فضای مجازی،تفاهم نامه ای فیمابین مخابرات منطقه خراسان شمالی و آموزش و پرورش استان  جهت ارائه  و پشتیبانی سرویس اینترنت پاک منعقد شد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در خصوص راه اندازی سرویس اینترنت پاک برای اولین بار در کشور گفت: طی چند روز گذشته و در حاشیه سومین نمایشگاه الکامپ بجنورد طی مراسمی با حضور استاندار خراسان شمالی، مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از دیگر مسئولین استان این سرویس به صورت نمادین رونمایی شد و در حال حاضر با انعقاد این تفاهم نامه دانش آموزان  و فرهنگیان سراسر استان از این سرویس ایمن فضای مجازی بهره مند خواهند شد.

هاشمی همچنین از توزیع رایگان سیم کارتهای طرح انارستان در بین دانش آموزان استان خبر داد و گفت:ارائه این سیم کارتها در راستای اجرای تفاهم نامه یادشده است تا با در اختیار  قرار دادن سیم کارتهای یادشده که برای مجموعه کودکان، نوجوانان و جوانان (سنین ۶ الی ۱۸ سال) و پاسخ به نیازها و خواسته‌های آنها طراحی شده ، ضمن پوشش دادن تمامی نیازهای مکالمه و پیامک این گروه سنی، امکان استفاده از فضای اینترنتی سالم، امن و پرسرعت، با بسته‌های متنوع، متناسب با سن آنها را فراهم کرد.

وی ضمن قدردانی از تعامل سازنده آموزش و پرورش با مخابرات منطقه و استقبال از طرحهای نوین ارتباطی در راستای توسعه دولت الکترونیک در سطح استان با افزایش همکاریهای دوجانبه با سایر ارگانها و نهادهای اجرایی استان ابراز امیدواری کرد :با توجه به تعیین شهر شیروان به عنوان پایلوت جهت اجرای شهر هوشمند در استان ، به دلیل آماده بودن زیرساختهای لازم با مشارکت مخابرات و آموزش و پرورش در این زمینه  قدمهای ارزنده ای برداشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی  نیز در مراسم انعقاد تفاهم نامه  با مخابرات منطقه ، سرویس اینترنت پاک  را به عنوان طرحی نوین در کشور دانست و تصریح کرد: این سرویس جدید بیش از ۱۶۳ هزار دانش آموز و ۱۴ هزار نفر از فرهنگیان  و ۲۰۰۰ آموزشگاه  استان در مناطق ۹ گانه آموزش و پرورش خراسان شمالی را می تواند پوشش دهد.

حاتمی در ادامه  ،ضمن تقدیر از فعالیتهای مخابراتی صورت گرفته در سطح استان ،شتاب توسعه ارتباطی منطقه را قابل توجه برشمرد و خواستار تعاملات بیشتر فی مابین شد.

وی در ادامه با اشاره به قرار داشتن در آستانه آذر ماه و هفته پژوهش اظهار داشت: آموزش و پرورش ضمن آمادگی لازم جهت مشارکت با مخابرات استان در جهت برپایی نمایشگاه هفته پژوهش  در سطح شهرستانهای استان ،به منظور استفاده متقابل توانایی‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری تمام تلاش خود را در راستای توسعه فناوری و ایجاد شهر هوشمند  با مشارکت دو جانبه بکارخواهد گرفت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.