ساری- چندسالی است جشنواره تئاتر بسیج در مازندران برگزار و امسال هم در ایستگاه پایانی قرار دارد و هنرمندان جوان این خطه از شمال طی روزهای آینده دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.

۷ نمایش در جشنواره بسیج مازندران روی صحنه می روند

قدس آنلاین- گروه استانها- حسین احمدی: جشنواره تئاتر بسیج طی سال های گذشته نشان داده که به دنبال کار ویترینی نبوده و فرهنگ سازی درلایه های مختلف جامعه، کشف استعدادهای تئاتری در مناطق مختلف استان، رونق فرهنگ دیدن تئاتر و وارد کردن تئاتر به محافل غیرهنری جامعه را مدنظر دارد.

با استقبال خوبی که از این جشنواره رقم خورد، قطعا آثار مختلفی از همه مناطق استان با اجرای نمایش‌هایی از هنرمندان گمنام به جشنواره رسید و جوانان تازه کار توانستند توانمندی های خود را عرضه کنند.

وقتی از هنر متعهد حرف می‌زنیم، باید آن را در خروجی فعالیت‌ها ببینیم و تجربه کنیم و امیدواریم در این جشنواره نیز شاهد تجربه هایی گرانبها باشیم.

اجرای نمایش ها در هفته بسیج

دبیر جشنواره تئاتر بسیج مازندران در این ارتباط به خبرنگار ما می گوید: ۲۷ نمایش برای مرحله بازبینی جشنواره تئاتر بسیج مازندران انتخاب شدند که از این میان ۷ نمایش از سوی هئیت داوران جهت حضور در مرحله نهایی جشنواره انتخاب گردید.

علیرضا سعیدی کیاسری می افزاید: جشنواره از ۳۰ آبان لغایت ۲ آذرماه همزمان با گرامیداشت هفته بسیج برگزار و نمایش های منتخب به روی صحنه خواهند رفت.

وی یادآور می شود: پس از بازبینی نمایش های منتخب که در مرحله بازخوانی پذیرفته شده بودند، هیات داوران آثار را مورد بررسی و بازبینی قرار داد و در نهایت ۷ نمایش در بخش صحنه ای به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

دبیر جشنواره تئاتر بسیج مازندران اضافه می کند: نمایش های «زنگار» به کارگردانی محمدجواد رحمانی از ساری، «مشتی پلوری» به کارگردانی سعید شفیعیان از آمل و نمایش «قناسه» به کارگردانی سجاد بحری از تنکابن بصورت مستقیم به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

سعیدی کیاسری تصریح می کند: همچنین نمایش های «سوفیای من» به کارگردانی هوشنگ امیدی نژاد از رامسر، «ترانه ای برای آیدا» به کارگردانی پرهام اخلاقی از ساری، «حریر» به کارگردانی بهناز دوستی از ساری و «وهم خیال» به کارگردانی هانی خیرالله پور از بابل بطور مشروط و در صورت اصلاح موارد مطرح شده، به جمع آثار مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

نذر فرزند در «زنگار»

محمدجواد رحمانی آلاشتی که با نمایش «زنگار» به مرحله پایانی جشنواره استانی تئاتر بسیج مازندران راه یافته و افتخاراتی همچون رتبه دوم بازیگری در جشنواره سراسری بچه های مسجد، رتبه اول بازیگری در جشنواره استانی تیرنگ، رتبه اول بازیگری در اولین جشنواره نمایش خوانی حوزه هنری، تقدیر بازیگری در جشنواره استانی تئاتر بسیج و تقدیر بازیگری در جشنواره تئاتر استانی را درکارنامه دارد، به خبرنگار ما می گوید: این نمایش تک پرسوناژ بوده و طراحی، کارگردانی و بازیگری آن را به عهده دارم.

وی می افزاید: پس از پذیرفته شدن متن نمایش از سوی داوران در مرحله بازخوانی، تمرینات را به همراه تیم و عوامل اجرایی شروع کرده که پس از پشت سر گذاشتن ۲ ماه کار مداوم و روزانه، توانستیم اجرای قابل قبولی را در بازبینی داشته و با آرای مثبت هئیت داوران به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کنیم.

رحمانی آلاشتی اضافه می کند: داستان نمایش، حول محور یک مرد جوان است که مادرش نذر می کند که اگر این فرزند برای او بماند، این جوان باید هر سال در ایام محرم آنقدر خرج عاشورا کند که فقیر شود و به گدایی بیفتد. در همین اوضاع و احوال، اتفاقاتی نیز برای او رقم می خورد.

کارگردان نمایش زنگار یادآور می شود: متن این نمایش را دکتر مهدی پور رضائیان نوشته که با روحیات و درونیات مردم زمانه کاملا همخوانی و ارتباط دارد و همین ویژگی متن باعث شده تا این نمایشنامه را برای اجرا انتخاب کنیم.

رحمانی ادامه می دهد: تیمور نوربخش دستیار کار گردان، معصومه اصغری مشاور کارگردان، مهدی ملک پور مدیر صحنه، آرزو ذلیکانی منشی صحنه، طراح لباس و روابط عمومی، احسان واحد تن طراح و مجری نور و افکت و عسگری وفائی نژاد طراح پوستر و بروشور این نمایش هستند.

وی در پایان از همه تصمیم سازان و تصمیم گیران جشنواره و کسانی که صادقانه برای برگزاری این جشنواره زحمت کشیدند، قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.