شبکه های پرس تی وی، آی فیلم و هیسپان برای روز اربعین امام حسین(ع) تدارک ویژه ای دیده اند. مستندسازان پرس تی وی در حال ساخت مستندی دو قسمتی هستند تا حضور چهره های شاخصی مانند الکساندر دوگین، فیلسوف و کارشناس سیاسی مشهور روسیه و یا سینتیا مک کینی نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا و .... که در پیاده روی بزرگ اربعین امسال حضور پیدا کرده اند را به تصویر کشند. شبکه هیسپان نیز با پخش مستند «چهلمین روز» به استقبال این روز می رود و آی فیلم سینمایی «هیهات» را در ۴ اپیزود با موضوع اربعین و زیارت امام حسین(ع) با بازی بازیگرانی همچون حامد بهداد، حمید فرخ نژاد و بابک حمیدیان آماده نمایش دارد.

پرس تی وی  و مستند «به دنبال حقیقت در امواج اربعین»/مستند «چهلمین روز» از هیسپان/ سینمایی «هیهات» از شبکه آی فیلم

پرس تی وی «به دنبال حقیقت در امواج اربعین»

همراهی با شخصیت های مهم سیاسی و فرهنگی جهان در راه پیمایی اربعین امسال

محدرضا محمدنجات با موضوع حضور چهره های مهم سیاسی و فرهنگی دنیا مانند الکساندر دوگین، فیلسوف و کارشناس سیاسی مشهور روسیه و یا سینتیا مک کینی نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا و... و. در پیاده روی بزرگ اربعین امسال، مستند «به دنبال حقیقت در امواج اربعین» را برای  پرس تی وی می سازد.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، مستند «به دنبال حقیقت در امواج اربعین» که به مناسبت پیاده روی بزرگ اربعین در حال تولید است، حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی به نام و مشهوری را در این رویداد بزرگ فرهنگی – مذهبی شیعیان جهان همراهی می کند که شرکت آنها در این مراسم می تواند نشانه و پیام روشنی برای تمام دنیا از جذابیت اندیشه عمیق نهفته در این حرکت عظیم شیعیان و مسلمانان باشد.

در این مستند که قرار است در دو قسمت ۵۰ دقیقه ای تولید شود دوربین مستند پرس تی وی مسیر پیاده روی اربعین را در کنار شخصیت های مهمی مانند «سینتیا مک کینی» که سابقه ۱۲ سال حضور در مجلس نمایندگان آمریکا را دارد و هم اکنون استاد دانشگاه بنگلادش است و به گفته خودش از مدت ها قبل در فکر سفر به عراق بوده است، «الکساندر دوگین»، فیلسوف و کارشناس سیاسی مشهور روسیه و رهبر جنبش اوراسیا؛ «امام مجاهد عبدالکریم»، امام جماعت مسجد الرسول(ص) شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای امریکا؛ «دکتر لئونید ساوین»، سردبیر مجله روسی ژئوپلیتیک و معاون جنبش بین المللی اوراسیای روسیه؛ «کاترین شاکدام»، تحلیلگر سیاسی و رئیس موسسه مطالعات خاورمیانه «شفقنا»   در لندن؛ «توری راسل»، از بنیانگذاران سازمان Hand Up United بعد از قتل مایکل براون نوجوان سیاه پوست؛ طی می کند و مخاطبان پرس تی وی را  از چرایی حضور آنها در این همایش میلیونی آگاه می کند.

در ادامه این مستند، محدرضا محمدنجات، کارگردان این مجموعه دو قسمتی، لنز دوربین خود را در این همایش بزرگ اربعین چرخانده و برای مصاحبه به سراغ چهره های مطرح دیگری که در این مراسم باشکوه حضور یافته اند، می رود تا آنها نیز از احساسات خود و نگاهشان به این حضور مردمی شگفت انگیز بیشتر بگویند. «مارک گلن»، روزنامه نگار، نظریه‌پرداز و تحلیل‌گر ارشد مسائل سیاسی آمریکا؛ «ماما ادی آرمسترانگ»، قصه گو و نویسنده سیاه پوست آمریکایی؛ «ماتوزوف ویاچسلاو نیکولایویچ»؛ دیپلمات سابق روسیه و مشاور ارشد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسایل خاورمیانه؛ همه از جمله شخصیت های فرهنگی و سیاسی حاضر در راهپیمایی بزرگ اربعین امسال هستند که در مستند پرس تی وی به آنها پرداخته می شود.

در کنار ساخت این مستند، کیلیپ-تیزرهای ۳ دقیقه ای نیز از حضور این شخصیت ها تولید خواهد شد. این کیلیپ های ۳ دقیقه ای شامل آیتم گرافیکی همراه با عکس و فیلم برای معرفی هر فرد، مصاحبه با شخصیت مدعو و مصاحبه های روتین از مراسم اربعین خواهد بود.

مستند «به دنبال حقیقت در امواج اربعین» به کارگردانی محمدرضا محمد نجات در دو قسمت ۵۰ دقیقه ای و با حضور دو تیم فعال در این مراسم ساخته می شود و هر تیم چند نفر از این میهمانان را به عنوان سوژه اصلی دنبال کرده و در شرایط مختلف با آنها همراه خواهد بود.

گفتنی است که این چهره های مهم سیاسی و فرهنگی به دعوت سازمان فرهنگی هنری اوج به این مراسم دعوت شده اند.

نمایش «پیاده روی اربعین» در هیسپان

به مناسبت اربعین حسینی، مستند «چهلمین روز» که مراسم اربعین به خصوص پیاده روی زائرین از نجف تا کربلا را به نمایش می گذارد، برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان به روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در مستند «چهلمین روز» (The Fortieth Day)اطلاعات مختلفی در مورد اربعین حسینی ارائه می شود. نگاه این مستند به دوستداران و عاشقان امام حسین (ع) است که از نقاط مختلف دنیا در نجف گرد هم آمده و با پای پیاده به سمت بارگاه آن حضرت روانه می شوند تا در روز اربعین فلسفه بزرگ قیام عاشورا را بار دیگر به جهانیان یادآوری کنند.

در این مستند ۲۵ دقیقه ای، مصاحبه های مختلفی با زائران انجام شده و نظرات و احساسات آنها در مورد واقعه کربلا و همچنین راهپیمایی سالیانه ایام اربعین از زاویه نگاه دوربین ثبت شده است.

در ادامه این مستند، اشاراتی به مشکلات مربوط به انجام این امر در زمان صدام حسین به دلیل قساوت های رژیم بعث در حق زائرین، و همچنین به حمله داماد صدام به بارگاه سیداالشهدا(ص) نیز اشاره می شود. خطرات و مشکلاتی که حتی پس از پایان کار رژیم بعثی نیز در مسیر حرکت زائران وجود داشته است از دیگر محورهای تمرکز این مستند بوده و طی آن عشق و شور راهپیمایان اربعین که با وجود تمامی این مشکلات و خطرات، هر سال مشتاق تر و عاشقانه تر این ایام را گرامی داشته اند، به تصویر کشیده می شود.

مستند «چهلمین روز» که توسط شبکه پرس تی وی در سال ۲۰۱۳ تولید شده، در شبکه هیسپان دوبله شده و پنج شنبه ۱۸آبان  ساعت ۴:۳۰ (به وقت تهران) به روی آنتن رفته و همان روز ساعت ۱۳:۳۰ تکرار می شود.

به مناسبت اربعین حسینی(ع) :

نمایش «هیهات» از قاب آی‌فیلم

هم‌زمان با اربعین حسینی، فیلم سینمایی «هیهات» به کارگردانی و نویسندگی هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح‌الله حجازی و هادی مقدم‌دوست از شبکه آی‌فیلم فارسی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه آی فیلم، «هیهات» فیلمی است در ۴ اپیزود و به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که پس از نمایش آن امید روحانی در برنامه کافه فیلم با دانش اقباشاوی و هادی مقدم‌دوست گپ‌وگفتی پیرامون فیلم خواهندداشت.

بر اساس این گزارش، «هیهات» که محصول سال ۱۳۹۴ است و در ۷ مهر ۱۳۹۵ در سینماهای ایران  شروع اکران شد، فیلمی اپیزودیک با موضوعات اجتماعی و مفاهیم عاشورایی است.

اولین روایت هیهات، حکایت مادر پیری است که سال‌ها در حسرت زیارت کربلا مانده و حالا، گذر ضریح جدید حرم امام حسین(ع) از محل سکونتش، فرصتی است برای آنکه در انتهای عمر، دست کم ضریح جدید مولایش را زیارت کند. هادی نائیجی در این اپیزود، می‌کوشد دنیای عاشقان اباعبدالله را، به تصویر بکشد.

روایت دوم «هیهات» با محوریت شخصی از فرماندهان دوران دفاع مقدس شکل می‌گیرد.   او همراه خانواده‌اش عازم زیارت اربعین است، اما در آستانه سفر با مسئله ای جدی مواجه می‌شود... دانش اقباشاوی، در این اپیزود تلاش می‌کند روایتی امروزی از آدم‌های دوران دفاع مقدس عرضه کند.

روح الله حجازی سومین اپیزود هیهات را کارگردانی کرده است؛ داستان زندگی دختر خردسال عراقی و مادرش، در شرایط سخت مالی در حالی که پدرش جانش را روی مین‌های بجا مانده از جنگ جا گذاشته است. او با الهام از روحیه آزادگی و استقلال مادرش، به جای گدایی اقدام به تولید مهر متبرک کربلا می‌کند و ...

هادی مقدم دوست اپیزود چهارم را ساخته است. نرگس و فرزندش، برای دیدن مرتضی، که مدت هاست به عنوان پزشک زائرین در کربلا است، راهی این شهر می‌شوند اما نرگس همسرش را نمی یابد و ...

 حمید فرخ‌نژاد، حامد بهداد، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، آلا نجم، خسرو شهراز و بهاران بنی‌احمدی در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «هیهات» پنج‌شنبه ۱۸ آبان رأس ساعت ۲۱:۰۰ روی‌آنتن قرارمی‌گیرد و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد خواهدبود.

منبع: پرس تی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.