کرج- نشست خبری نمایندگان مردم کرج، فردیس، اشتهارد وآسارا درحالی برگزار شد که موضوعات مهم استان البرز اعم از تاخیر در اجرای پروژه مترو، انتصابات شهرداری واستانداری وباز شدن پرونده حضور دوباره سایپا در کرج در آن مطرح شد.

تاخیر ۱۰ ساله احداث مترو مردم کرج را ناراضی کرده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین دراین نشست خبری که پیش از ظهر سه شنبه برگزار شد عزیز اکبریان با اشاره به سرانجام پرونده حقوق های نجومی واینکه در خصوص حقوق های نجومی به ملت ایران و نظام ظلم بزرگی شد گفت: از مجموع ۲۴ میلیارد تومان حقوق نجومی ۲۰ میلیارد آن توسط ۳۰ الی ۴۰ نفر صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: اسامی برخی از این حقوق بگیران که در حدود یک میلیون و یا کمتر دریافتی داشته اند در کنار افراد دیگر نام برده شد که این اتفاق درست نبود.

اکبریان در ادامه این نشست  در خصوص نرخ بیکاری در استان افزود:  کرج شهر مهاجر پذیری است که در این خصوص نرخ بیکاری در استان بالا است.

وی ادامه داد: در این استان صنایع بالای ۴۵ درصد فعالیت دارند در حالی که سایر استانهای کشور به ۲۰ درصد هم نمی رسد و در این راستا ما پیگیر پروژه های هستیم تا میزان سرمایه گذاری و اشتغال را بالا ببریم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به شهرداری وشورای شهر  گفته شده زیبا سازی خوب است ولی در ۶ ماه آینده باید پروژه ۵۰ میلیاردی  افتتاح کنید افزود:  برخی از اقدامات صورت گرفته قائل به شخص است و توسط متخصصین صورت می گیرد ام در این میان پروژه های عمرانی و ملی در اولویت هستند.

وی با اشاره به پروژه قطاری شهری گفت: این پروژه مدت ۱۰ سال است مردم را بیچاره کرده است و بنده نیز از حامیان شرکت مجری پروژه بودم که درهمین جا اعلام میکنم اشتباه کردم و پشیمان هستم.

راه اندازی مترو کرج ۳ هزار میلیارد پول می خواهد

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:سه هزار میلیارد تومان سرمایه برای راه‌اندازی قطار شهری کرج نیاز است در حالی که هر پیمانکاری باید برای راه اندازی پروژه اندوخته مالی داشته باشد.

اکبریان با اشاره به اینکه در خصوص تغییر مدیران استانداری هماهنگی خوبی باقوه قضاییه و نمایندگان دارد گفت: ما در انتصابات دخالتی نمی کنیم ولی در مورد شهرداری با وجود ۱۳ هزار پرسنل شهری پتانسیل خوبی وجود دارد وباید در انتصاب مدیران شهری دقت لازم انجام گیرد تا افراد بومی در اولویت باشند.

بحران آب مختص به کرج نیست وموضوعی کشوری است

اکبریان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بحران آب در استان گفت: این بحران کشوری است ولی در این زمینه سرمایه گذارهای خوبی انجام شده است که از آن جمله استفاده از پساب کرج برای مصارف کشاورزی است که از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: دو وزیر برای پیگیری به استان آمدند و این روند در جاهای دیگر  نیز اتفاق خواهد افتاد.

اکبریان با اشاره به گرفتن حق آبه از دو سد طالقان و امیرکبیر گفت: حق آبه طالقان به صورت کامل گرفته شده است اما سد امیر کبیر به دلیل نبود تصفیه‌خانه به‌طور کامل انجام نشده است اما در آینده‌ای نزدیک نیز این امر محقق می‌شود.

اکبریان در خصوص صادرات در کشور گفت: شرکت  هلدینگ بازرگانی و صادراتی در کشور وجود ندارد و این یک ضعف در موضوع صنعت است.

وی در پایان افزود:یکی ازمواردی که در مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم تأسیس هلدینگ های بزرگ صادراتی است.

دیگر نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به جلسه مشترک با شهردار و شورای شهر کرج گفت: شهر باید سند توسعه داشته باشد و در این سند توسعه پروژه های بزرگ در اولویت قرار گیرند و بعد از مطالعات صورت گرفته آن را مجلس شورا ارائه دهد تا به تصویب رسد.

محمد جواد کولیوند با اشاره به تعطیلی قلیانسراها گفت: با دادستان و نمایندگان صنوف  جلساتی برگزارشده است وبا توجه به درخواست های بی شمار خانواده ها قرار بر این شد که برای جمع آوری قلیانسراها اقدام کنیم.

باید برای فعالان قلیانسراها جایگزین تعیین شود

وی با اشاره به جمع آوری قلیانسرا هایی که فاقد مجوز هستند، گفت: نباید در مقابله با این موضوع فضا را برای نسل جوان به سمت و سویی دیگر برد ودر مورد کاهش درآمد صنوف یادشده نیز باید جایگزین قرار دهیم تا این صنوف دچار مشکل نشوند.

کولیوند  در ادامه جلسه مناسب‌سازی شهری برای معلولان، جانبازان و کودکان را امری الزامی دانست  و گفت: از شورای شهر  و شهردار کرج خواستار رسیدگی به این موضوع  هستیم.

کولیوند با اشاره به رفتن تیم سایپا از البرز گفت: قبلا فقط تیم سایپا در استان حضور داشت  که اگر بخواهد به مانند سابق باشد قابل قبول نیست و به نظرم باید باشگاه به صورت کامل به البرز بیاید.

وی در ادامه افزود:  برای تیم سایپا در حوزه استان جا داریم و ورزشگاه انقلاب را واگذار کردیم ولی نیامدند واهتمام جدی برای آمدن به استان را ندارند.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در ادامه گفت: ما باید تیم اکسین را باشگاه کنیم تا رشته های دیگر را نیزپرورش دهد.

کولیوند  در خصوص انتقال زندان ها از کرج گفت: در مورد زندان کچویی خوشبختانه تبدیل به آموزشگاه شده و انتقال قزلحصار نیز نیاز به سرمایه گذار است و زندان رجایی شهر نیز به شکل تخصصی حکومتی است  و جابجا نمی شود.

استاندار در تغییرات خود با مشورت حرکت کرده است

وی بابیان اینکه تخصص و شایسته‌سالاری باید کلید اصلی تغییرات مدیران شهری باشد، اظهار کرد: استاندار جدید در جابجایی اخیر مدیران استان سعی کرده با مشورت حرکت کند، نگاه به مجموعه مدیریت شهری باید نگاهی همراه با شایسته‌سالاری باشد.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظارت بر اجرای قانون یکی از وظایف مجلس است که این امر توسط برخی از دستگاه‌های نظارتی و دیوان محاسبات انجام می‌گیرد، اگر در خصوص استخدام معلولین تخلفاتی انجام گیرد بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.