کرمان - فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: زائران از خاموش بودن بلوتوث و دیگر نرم‌افزارهای انتقال‌ داده مطمئن باشند تا از سرقت اطلاعات گوشی و جلوگیری از آلوده‌شدن تلفن‌های همراه به نرم‌افزارهای مخرب و جاسوسی پیشگیری کنند.

زائران اربعین نسبت به تخلیه حافظه گوشی خود قبل از سفر اقدام کنند

به گزارش قدس آنلاین، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه زائران ضمن حفاظت از لوزم، وسایل، اسناد و مدارک هویتی و تلفن همراه خود افزود: زائران نسبت به تخلیه حافظه گوشی تلفن همراه خود قبل از این سفر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: زائران از خاموش بودن بلوتوث و دیگر نرم‌افزارهای انتقال‌ داده مطمئن باشند تا از سرقت اطلاعات گوشی و جلوگیری از آلوده‌شدن تلفن‌های همراه به نرم‌افزارهای مخرب و جاسوسی پیشگیری کنند.

بنی‌اسدی‌فر بااشاره به لزوم داشتن گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتباربرای خروج از کشور اظهارداشت: داشتن روادید به همراه گذرنامه برای زائران پیاده‌روی اربعین در هنگام خروج از مرز ضروری است.

وی با تاکید به عدم اعتماد به افراد ناشناس در ساعات پایانی خروج از کشور و انسداد مرز گفت: زائران توجه داشته باشند تا فریب این افراد را نخورده زیرا بیشتر این افراد در قبال دریافت پول روادید جعلی در اختیار زائران قرار می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: زائران در زمان خروج از ایران و عبور از گیت و زمان خروج از عراق و ورود به ایران حتما توجه داشته باشند که گذرنامه آنها ممهور شود.

وی با بیان اینکه استفاده از گذرنامه دیگران جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد گفت: گذرنامه سند هویتی محسوب شده و زائران باید در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را داشته باشند و در صورت مفقود شدن گذرنامه به کنسولگری ایران در شهرهای کربلا و نجف مراجعه کنند.

بنی‌اسدی‌فر با اشاره به استفاده از مرزهای مجاز اعلام شده برای زائران گفت: بانوانی که قصد حضور در این سفر معنوی را دارند در حد امکان با محارم خود از مرز خارج شوند.

وی به هیئت‌های عزارداری مستقر در کنار جاده‌های اصلی، خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به مرز توصیه کرد: از ایجاد ترافیک و بی‌نظمی خودداری کرده تا حرکت زائران روان و تسهیل شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید به رعایت مسائل شرعی و عرفی زائران در این سفر گفت: از تجمع و ازدحام در مبادی ورودی مرز خوداری کرده و ضمن حفظ آرامش همکاری لازم را با ماموران مرزبانی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت زمان مناسب برای بازگشت به کشور گفت: بازگشت خود را به ساعات پایانی موکول نکرده و با توجه به انبوه جمعیت در زمان بازگشت به افراد کهنسال و کودکان توجه ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.