کرمان - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: همزمان با اربعین حسینی آیین تعزیه‌خوانی در گلزار شهدای مرکز استان کرمان برگزار می‌شود.

آیین تعزیه‌خوانی در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین سردار محمدرضا حسنی‌سعدی اظهارداشت: با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۹۱، بیست موضوع فرهنگی را بررسی و در اولویت قرار داد که  نماز، سواد، مساجد، اعتیاد و زیارت گلزار شهدا از جمله این موارد فرهنگی است.

وی با اشاره به مطالعه آماری مردم کشور در حوزه زیارت قبور شهدا گفت: بیشترین زیارت قبور شهدا در کشور را استان کرمان داشته و نتیجه این بررسی نشان داد که ۷۵ درصد جامعه آماری کرمان بیش از دو بار در سال به زیارت قبور شهدا می‌روند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه زیارت قبور شهدا و حضور در گلزار شهدا تاثیر معنوی و انرژی مثبت زیادی دارد تصریح کرد: گلزار شهدای شهر کرمان برنامه‌های فرهنگی متنوع و زیادی به صورت برنامه‌های ثابت و مناسبتی در ایام مختلف و در طول سال دارد.

وی با بیان اینکه در روز تاسوعا و عاشورا برنامه‌های عزاداری در این مکان مقدس برگزار شد افزود: در اجرای این برنامه‌ها استقبال بسیار خوبی توسط مردم از اجرای آئین مذهبی تعزیه‌خوانی شد.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه به‌همین دلیل در روز پنجشنبه ۱۸ آبان‌ماه جاری مصادف با اربعین حسینی نیز مراسم تعزیه‌خوانی در جوار قبور مطهر شهدای کرمان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این مراسم توسط هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار یکی از گروه‌های خوب تعزیه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود هزار و ۱۱ شهید در گلزار شهدای کرمان خاطرنشان کرد: همه ارگان‌ها و ادارات مراسم و آغاز هفته خود را با حضور در گلزار شهدا آغاز می‌کنند  و مهمانان خارج از استان ادارات نیز در سفر به کرمان در بدو ورود خود به کرمان به زیارت قبور شهدا می‌روند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: گلزار شهدا یک مرکز فرهنگی، معنوی و ارزشی بالقوه است و حضور در این فضا برای همه به‌ویژه جوانان تاثیرات زیادی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.