وزیر نیرو از ضرورت آسیب شناسی ناکامی های صنعت برق در حضور در منطقه خبر داد و گفت: حضور موثر صنعت برق ایران در منطقه مستلزم این آسیب شناسی است.

ناکامی صنعت برق برای حضور در منطقه باید آسیب شناسی شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران اظهار داشت: حضور شوق آمیز مجموعه های مختلف صنعت برق از شرکت های داخلی و خارجی در نمایشگاه برق امسال بسیار پررنگ و جالب توجه بود.
وی افزود: تنوع شرکت های حاضر در نمایشگاه بسیار زیاد بود و اینکه ما با توانمندی قابل ملاحظه ای حضور یافتیم نشان دهنده این است که می توانیم علاوه بر تامین نیاز داخلی در بازارهای صادراتی هم حضوری فعال داشته باشیم.
وزیر نیرو میزان ظرفیت نصب شده تولید برق را حدود ۷۷ هزار و ۸۰۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: ایران چهاردهمین صنعت برق جهان را از نظر وسعت در اختیار دارد و به خودکفایی ۱۰۰ درصدی در تولید تجهیزات صنعت برق در بخش تولید و خودکفایی بیش از ۹۰ درصد در بخش انتقال و فوق توزیع رسیده ایم.
وی افزود: حدود ۱۱۰ هزار نفر شاغل در صنعت برق داریم که از گستردگی این صنعت در کشور حکایت دارد.
وزیر نیرو تصریح کرد: میزان هدر رفت انرژی؛ پایین بودن راندمان نیروگاهها و بالا بودن مصرف برق از چالش های موجود است و تلاش می کنیم از سال آینده در کنار عرضه ظرفیت های تولید تجهیزات به مدیریت تقاضا و ایده های این بحث نیز در نمایشگاه برق ورود کنیم.
وی افزود : حضور ما در بازارهای منطقه حضور فعالانه ای نیست؛ ظرفیت های ایران و پتانسیل های منطقه ایجاب می کند که ما این فرصت را غنیمت بشناسیم و پیشنهاد می کنم سندیکای صنعت برق در همکاری با وزارت نیرو فرصتی را در آسیب شناسی شفاف در خصوص ناکامی های ما برای حضور در منطقه فراهم کند.
وی با بیان اینکه ناکامی های حضور در منطقه باید آسیب شناسی است؛ ادامه داد: حضور موثر در منطقه مستلزم این آسیب شناسی است.
وزیر نیرو تصریح کرد: افزایش سرمایه گذاری ها در بخش تولید برق کمک و یاری دولت و مجلس را می طلبد تا با ایجاد گشایش و رفع مشکلات به توسعه سرمایه گذاری در این بخش اقدام کنیم.
اردکانیان از تک رقمی کردن تلفات شبکه توزیع؛ ساماندهی اقتصاد صنعت برق و افزایش ۲۰ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق از اصلی از اصلی ترین برنامه های برقی وزارت نیروی دولت دوازدهم نام برد و گفت: الزامات بهبود فضای کسب و کار به این است که دولت در قالب وزارت نیرو بتواند هر چه زودتر در جهت پرداخت مطالبات فعالان صنعت برق به نحو مناسب تری اقدام کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.