رئیس شورای شهر تهران بر اهمیت نقش فرهنگی اصناف در ایران تاکید کرد.

اصناف نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی کشور دارند

به گزارش قدس آنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان دستور جلسه گزارش رئیس اتاق اصناف تهران که امروز سه شنبه در صحن علنی شورای شهر تهران برگزار شد به نقش مهم اصناف در تهران و ایران اشاره کرد.

وی تصریح کرد: از گذشته بار مالی هیئت های مذهبی توسط اصناف تامین می شد و در زمان مبارزات انقلاب اسلامی نیز کمک به زندانیان و خانواده آنها از طریق همین اصناف انجام می گرفت.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: برخی از کسانی که در صنوف شاغل بودند نیز در دوران مبارزات انقلاب و هم در دوران انقلاب اسلامی یا خود و یا فرزندانشان به شهادت رسیدند که از این جنبه نیز خوب است اصناف مورد نظر قرار گیرند.

مصوبه واگذاری املاک شهرداری اصلاح شد

سومین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه "الزام شهرداری به ساماندهی واگذاری حق بهره برداری املاک،اموال غیر منقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی" اختصاص داشت که افشین حبیب زاده به تشریح آن پرداخت.

وی تصریح کرد: فرمانداری به این مصوبه دو ایراد وارد کرده است مبنی بر اینکه واگذاری املاک منقول در قالب طرح، توسط اعضا خلاف قانون است.

عضو شورای شهر تهران در خصوص دومین موضوع عنوان شده اظهار داشت: عبارتی در مصوبه بود مبنی بر اینکه تمامی مصوبات پیشین مغایر با این مصوبه اصلاح می گردد که فرمانداری بر این عقیده است که شورا تنها می تواند مصوبات خود را حذف و یا لغو کند.

که در نهایت اعضای شورا با رای خود مصوبه را اصلاح کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.