جغتای - هفت روستای "زور زمند" جغتای، چشم انتظار نگاه مسوولان برای آسفالت جاده است که با حضور نماینده مردم جغتای وبرخی از مسؤولان جغتای، بار دیگر مشکلات این روستاها گوشزد شد.

چشم انتظاری هفت روستای "زور زمند" جغتای  برای جاده آسفالت

قدس آنلاین -  زورزمند هفت روستای  شکل گرفته بر سر هفت چاه عمیق کشاورزی در شهرستان جغتای است که با فاصله کمتر از یک کیلومتر در کنار هم قرار گرفته‌اندو بیش از دو هزار نفر در این روستاها ساکن هستند که هنوز چهارسال است در تقسیمات کشوری  به عنوان روستا پذیرفته شده‌ اند و با مشکلات بسیاری دست وپنجه نرم می کنند که خاکی بودن جاده ارتباطی به مرکز جغتای مشکلات بسیاری را برای تردد این روستا نشینان به وجود آورده است و هنوز با  وعده های به مقصد نرسیده  مسؤولان، این جاده خاکی هشت کیلومتری امسال به خان هفتم یعنی "اعتبار"  نزدیک است.

 یکی ازاعضای شورای اسلامی روستاهای زور زمند در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در جغتای،  با برشمردن مشکلات متعدد مردم این مناطق اظهار کرد: شغل اکثر اهالی این روستاها کشاورزی و دامداری است که برای فروش محصولات خود در بازار محلی شهر جغتای با اولین و مهمترین مشکل موجودیعنی نبود جاده مناسب روبرو هستند.

رضا زمندی گفت: با تردد اهالی روستا در این مسیر خسارت بسیاری به وسایل نقلیه آنها وارد می شود و در فصل ‌سرما به حض شروع بارندگی‌ها به خاطر وضعیت این جاده واقعاً برای ما بحران درست می‌شود.

وی ادامه داد: وضعیت بد این جاده در فصل زمستان سبب شده که بیمارانی  به خاط دیر رسیدن به بیمارستان با مشکل برخورد کنند واکنون پس از گذشت چندین سال هنوز خبری از آسفالت این جاده نیست.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی این روستاها در ادامه افزود: این روستا ها با توجه به  امکاناتی که در این چندسال  نصیبش شده، مشکلاتی نیز دارد که با اندکی تلاش مسؤولان رفع می شود  یکی از این مشکلات نبود اینترنت و گیرنده دیجیتال تلویزیون است که باعث نارضایتی اهالی این روستا شده است.

عبدالله صابری با بیان اینکه در دنیای امروز اینترنت یکی از ضرورت های هر انسان است و بایستی همیشه و همه جا در دسترس باشد تصریح کرد:  بدیهی است که رفع این مشکل هزینه چندانی ندارد و با همت اداره مخابرات و سایر مسؤولان  زیربط امکان پذیر خواهد بود.

وی یادآورشد: نامه نگاری های متعددی با مسؤولان مربوطه و حتی نمایندگان مجلس انجام شده است ولی متأسفانه فعلا اقدامی برای رفع مشکل اینترنت و گیرنده دیجیتال از سوی مسؤولان ذیربط انجام نشده است.

صابری گفت: فقدان امکانات آموزشی  و ورزشی مناسب نیز دراین رو ستاها نیز یک قصه پر غصه است.

نماینده مردم جغتای وسبزواردر گفت وگو باخبرنگار قدس آنلاین در جغتای گفت:در گذشته این روستاها دارای کد و شناسنامه نبود که با پیگیری های صورت گرفته این روستاها نیز دارای شناسنامه شدند.

رمضانعلی سبحانی  ادامه داد:  درحال حاضر طرح احداث و آسفالت  روستاهای این شهرستان به طول هشت کیلومتر در دستور کار قرار گرفته  که به زودی  به پایان می رسد.

وی خاطرنشان کرد:  موضوع استقرار دکل دیجیتال، تلفن همراه و اینترنت این روستاها نیز  در دستور کار قرار داردکه از طریق مسولان استانی و ملی پیگیری می شود.

وی در پاسخ به کمبود فضای آموزشی در این روستاها تصریح کرد:  باید در این روستاها یک  مجتمع آموزشی   ساخته شود تا پایه های تحصیلی در یک مجموعه آموزشی تحصیل کنند.

سبحانی فرگفت:  احداث یک مجتمع ورزشی نیز برای این روستاها یک ضرورت است که با مشارکت مردمی و اختصاص اعتبارات  از طریق منابع ملی و استانی  می توان این مجتمع را احداث کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.