رشت- فرماندار رشت با اشاره به برنامه‌های فرمانداری برای حل مشکلات سراوان افزود: افزایش ظرفیت کود آلی در منطقه سراوان می‌تواند برای حل این مشکل خیلی مؤثر واقع شود و نیروگاه زباله‌سوزی را که قراردادش در سال ۹۲ بسته‌شده است هم خیلی می‌تواند برای حل این مشکل تأثیرگذار باشد.

افزایش ظرفیت کود عالی یکی از راه‌ حل های مشکلات سراوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ،سیروس شفقی بابیان اینکه بالای ۳۰ سال است که زباله در منطقه سراوان تخلیه می‌شود اظهار کرد: درواقع اگر عزم جدی و هم‌افزایی وجود داشته باشد حل این مشکل نباید زیاد کار سختی باشد و شاید ما بتوانیم دو یا سه‌راه حل کوتاه‌مدت برای این مقوله میان‌مدت تعریف کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های حل مشکلات سراوان افزود: اگر ما ظرفیت کود آلی را افزایش دهیم یقیناً می‌تواند برای حل این مشکل خیلی مؤثر واقع شود و نیروگاه زباله‌سوزی را که قراردادش در سال ۹۲ بسته‌شده است هم خیلی می‌تواند برای حل این مشکل تأثیرگذار باشد.

فرماندار رشت بیان کرد: ما موارد و مشکلات مردم را از نزدیک دیدیم و خودم شرمنده و متأثر شدم و با دستگاه‌های مرتبط به‌طورجدی وارد این مقوله شدیم.

وی بابیان اینکه ۲۳ مورد پیشنهاد برای حل مشکلات سراوان به ما رسیده است گفت: ما در تلاش هستیم که در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم این موارد را سامان دهیم ولی این لازمه هم‌افزایی و جدیت در دستگاه است و فرمانداری فقط هماهنگی و نظارت بین دستگاه‌ها انجام می‌دهد.

شفقی تصریح کرد: در سراوان هرچقدر چاه آب حفر شود به جهت آهن و منگنز بالایی که دارد آب کیفیت لازم را نخواهد داشت.

فرماندار رشت بیان کرد: در این راستا ما جلسات مشترکی داشتیم و چاه‌ها را شناسایی و بازدید میدانی کردیم و آب موجود روستا را بررسی کردیم.

شفقی با اذعان به حضور ۵ ماه قبل در منطقه سروان بیان کرد: چاه‌های بالادست که آب تمیزی دارند ظرفیت آب دهی لازم را نداشتند.

وی افزود: ما با تزریق اعتباراتی که امسال مصوب کردیم و آب شهری سالم به سراوان برسد و تقریباً ۱۷۸ لیتر آب مازاد کیفی را در آنجا به دست آوردیم و این پروژه باید سریعاً شروع شود.

فرماندار رشت بیان کرد: عملیات شبکه گزاری به جهت اتصال این شبکه و تزریق آب به محدوده آب سراوان، احساس می‌شود که دیگر شاید زیاد نیازی به چاه‌های موجود نباشد و آن آب کیفی چاه‌های فلمن را بتوانیم به سراوان بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.