یزد - مدیر کل اموراقتصادی و دارایی استان یزد گفت: فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری در یزد فراهم و زیرساخت های لازم نیز مهیا شده و دستگاههای متولی امور سرمایه گذاری باید با همدلی و تعامل بیشتر برای رونق این بخش تلاش کنند.

دستگاههای متولی امور سرمایه گذاری در یزد همدلی بیشتری داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اقتصاد و دارایی، علی نمازی در نشست مشترک هم اندیشی و همفکری مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان و شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر یزد اظهارداشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری حدود یکسال پیش در راستای جذب سرمایه گذاری در استان راه اندازی شده ودر حال حاضرنمایندگان دستگاه‌های عضو این مرکز به طور فعال در این مرکز حضور دارند و امورمرتبط با حوزه کاری خود را پیگیری می کنند.

وی افزود: در چند سال اخیر حرکت های خوبی در زمینه سرمایه گذاری انجام شده به نحوی که در حال حاضر اعتبار سنجی متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در استان در کمترین زمان ممکن انجام می شود و توانستیم با اعتبارسنجی، میزان ریسک طرح‌ها را کاهش دهیم.

نمازی  با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری در استان با مشارکت دستگاه‌های عضو مرکز خدمات شناسایی شده بر ضرورت تدوین این فرصت‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی تاکید کرد و گفت: به دلیل وجود ظرفیت‌های خوب سرمایه گذاری در استان، می بایست برای جذب سرمایه گذار در سطح استان، کشور و بین‌الملل اقدام نمود.

وی تسهیل فرایند واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه انرژی خورشیدی را از جمله دستاوردهای مرکز خدمات سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: در این راستا، پنجره واحد سرمایه گذاری نیز در این مرکز ایجاد شده که روند صدور مجوز را کاهش و روند جذب سرمایه گذاری را تسهیل می کند.

شورا برای فراهم نمودن مقدمات جذب سرمایه گذاری آمادگی دارد 

رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست، سرمایه گذاری در حوزه عمران شهری مرکز استان را توجیه پذیر ارزیابی نمود  و بر آمادگی شورا برای فراهم نمودن مقدمات جذب سرمایه گذاری در این حوزه خبر داد.

سرمایه گذاری در استان یزد نیازمند توجه بیشتر است

شهردار یزد هم سرمایه گذاری در این استان را نیازمند توجه بیشتر دانست و گفت: طرح های مختلف سرمایه‌گذاری در حوزه عمران شهری در دست اجرا است و معتقدیم باید کارهای روزمره و طرح های کوچک مدیریت شهری توسط شهرداری اجرا شود و طرح های بزرگ این بخش را به سرمایه گذاران بخش خصوصی سپرد.

مهدی جمالی نژاد با تشریح تجربیات خود در این زمینه در زمان تصدی شهرداری اصفهان اظهارداشت: سرمایه گذاری با بودجه کم شهرداری امکان پذیر نیست و سرمایه گذاران و بخش خصوصی باید این بخش را همراهی کنند.

شهردار افزود: در یزد چهره های شاخص سرمایه گذار وجود دارد و ما باید زمینه ها و راهکارهای لازم را برای جذب سرمایه های آنان ایجاد کنیم.

وی آمادگی شهرداری یزد را برای همکاری در این زمینه اعلام و بر حذف تشریفات در جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: تعامل و همفکری متولیان امور، راهکار اساسی برای تحقق این امر است و امیدوارم این گونه نشست ها ادامه یابد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.