یزد- مدیر کل استاندارد یزد گفت: فرآورده های کنجدی در استان یزد نیازمند توسعه کیفی است.

فرآورده های کنجدی در استان یزد نیازمند توسعه کیفی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر کل استاندارد یزد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اداره استاندارد یزد در کشور دارای رتبه یازدهم است و در این مدت ۳ سال و نیم این امتیاز تغییری نکرده است.

محمد حسین ماجدی اردکانی گفت: در استان یزد بعد از ثبت جهانی در یونسکو ادارات و دستگاه ها باید در زمینه استاندارد سازی تلاش کنند، متاسفانه بعضی موارد از قبیل آسانسور، مواد غذایی و وسایل بازی که مورد استفاده گردشگران نیز است وضعیت مطلوبی ندارند.

وی افزود: در نشست خبری بهمن ماه سال ۹۴ در مورد وضعیت بد آسانسورها صبحت شد و خبرنگاران با تیتر بدترین صنعت استان از نظر کیفیت آسانسور است باعث شدند که در این مدت یک سال و نیم با حساسیت جدی مردم در این زمینه از نظر کیفیت آسانسور پیشرفت داشته باشیم و در حال حاضریکی از صنایع خوب ما صنعت آسانسور در استان یزد است.

ماجدی اردکانی گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه آسانسور در شهر یزد وجود دارد و برآورد می کنیم که بیش از ۵۰ درصد آنها دچار مشکل باشند و به مناسبت روز کیفیت از شنبه تا پنج شنبه هفته آینده طرح بازدید رایگان از واحدهای مسکونی صورت می گیرد.

مدیر کل استاندارد یزد اظهار داشت: فرآورده های کنجدی در استان یزد نیازمند توسعه کیفی است، متاسفانه برای فرآورده های کنجد و دستگاه روغن گیری نظارتی وجود ندارد و روغنهایی که جلوی چشمان مردم گرفته می شود آلوده ترین روغنها هستند و دارای قارچ و سموم هستند.

ماجدی اردکانی گفت: باید از مردم بخواهیم از این روغنها که جلوی چشمانشان گرفته می شود استفاده نکنند، زیرا کنجد یک محصول فسادپذیر است و اگر در مجاورت رطوبت و آب قرار بگیرد کپک می زند و باعث مسمومیت می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد واحدهای تولید فرآورده های کنجدی در شهر اردکان هستند و روزانه ۸۰ تن از این محصولات از اردکان به سراسر کشور صادر می شود.

مدیر کل استاندارد یزد اظهار داشت: در زمینه فرآورده های کنجدی درتاریخ ۲۸ دی ماه امسال یک هم اندیشی صورت می گیرد و تا اول دی ماه به واحدهای تولید صنفی در اردکان مهلت داده شده تا پروانه استاندارد بگیرند و اگر پروانه نگیرند از اول دی ماه واحدهای فاقد پروانه استاندارد تعطیل می شوند و به تعزیرات فرستاده می شوند.

ماجدی اردکانی گفت: روغن ارده مشمول استاندارد اجباری نیست و متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان روغن کنجد را به اسم روغن ارده می فروشند، البته بازار فرآورده های کنجد نباید خراب شود ولی باید با داشتن پروانه استاندارد به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۸۶ پارک در شهرستانهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و از ۳۲۷ وسیله بازی بازدید بعمل آمد که متاسفانه همه آنها ایراد داشتند و به شهرداری اعلام شد تا این مشکل برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.