کرج- با امضای تفاهم نامه سه جانبه میان اتاق اصناف و اداره کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی امید این صندوق به یاری چایخانه داران کرج می آید.

صندوق کارآفرینی امید به یاری چایخانه داران کرج می آید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اجرای طرح ساماندهی چایخانه های کرج و جمع آوری قلیان از آنها وکاهش درآمد فعالان این بخش منجر به به بروز مشکلاتی  برای برخی از فعالان این صنف شده است.

در همین راستا و برای حرکت اصناف به سمت شغل های جایگزین و ایجاد درآمدهای جدید و پایدار تسهیلات ارزان قیمت برای چایخانه داران در نظر گرفته شده است.

رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز در این ارتباط به قدس آنلاین گفت: در نشستی با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز و مدیر صندوق کارآفرینی امید استان البرز، تفاهم نام همکاری و اعطاء تسهیلات بانکی به متصدیان واحد های صنفی چایخانه سنتی به امضاء  طرفین رسید.

حمید کریمی افزود: این تفاهم نامه به منظور حمایت از کارکنان شاغل در واحد های صنفی چایخانه داران سنتی کرج و متصدیان دارای پروانه کسب این صنف، که از اجرای طرح جمع آوری قلیان دچار ضرر و زیان شده اند، تنظیم شده واجرایی می شود.

وی تصریح کرد: در اجرای این تفاهم نامه، کلیه واجدان شرایط پس از اخذ معرفی نامه از سوی اتحادیه و ارائه مدارک لازم، می توانند با مراجعه به صندوق کارآفرینی امید البرز نسبت به دریافت تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان اقدام کنند.

کریمی در پایان گفت: این طرح در پی دستور مقامات قضایی استان و اجرای قانون جمع آوری قلیان از کلیه اماکن عمومی و مبارزه با دخانیات، به منظور اشتغال مجدد فعالان این صنف در شغل های دیگر اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.