اهواز_ قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در امور استانها در رابطه با جدایی وزارت راه از شهرسازی گفت: تصمیم ما مبنی بر جدایی این دو سازمان امکان پذیر نیست چرا که هزینه‌های فراوانی در بین دارد، خوزستان استان برتری است که باید به آن توجه ویژه شود به خاطر استعداد های بالقوه و نیروهای اما اگر تغییرات راه وشهرسازی کمی دیر شد به دلیل حساسیت این حوزه بود.

۵۰میلیون تن کالا سالانه از استان خوزستان ترانزیت می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان که صبح امروز برگزارشد، رحمانی مدیر سابق آن صحبتهای خود را این چنین آغاز کرد: مدیران سنگ زیرین امور و کارها هستند اما با وجود مسئولیت سنگینی  که بر دوش دارند اکثر آنها کم ادعا یند.

وی گفت: خوزستان یعنی کل کشور و کشور یعنی خوزستان، چرا که نعمات خدادادی خوزستان برای همه ایران است و در ۸سال جنگ کل مردم کشور برای دوباره بدست آوردن این سرزمین جنگیدند.

وی شروع خدمت خود در خوزستان را ۲۴ تیر ۹۳ عنوان کرد و ادامه داد: ۲۳ دی ۹۳ یک برنامه مدون تعیین کردیم تا بتوانیم اوضاع راه و شهرسازی را سر و سامان دهیم.

رحمانی برنامه های خود را در طی این مدت چنین فهرست کرد: ۵۰۰ کیلومتر راه آهن، ۱۳ میلیارد هزینه برای ساماندهی دریانوردی، نجات ۱۴ فروند کشتی، برطرف کردن مشکلات در حمل و نقل و راهداری و ترانزیت کالا در شلمچه که ۳۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی ادامه داد: اگر قرار است از رکود خارج شویم اداره حمل و نقل موثر است و ما به عنوان این اداره از حق خود کوتاه نمی آییم، بخش خصوصی چیزی در حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات دارد.

مدیر کل پیشین راه با اشاره به اینکه ۲۳ هزار نفر در این سازمان شاغل بوده اند گفت: در بحث هواپیمایی با ۵ فرودگاه توانستیم با توجه به اوضاع موجود شرایط خوبی رقم زنیم، در بخش راهسازی آزاد راه اهواز و اصفهان را کامل کرده و آزاد راه اندیمشک اهواز را در دست اقدام داریم. زین پس نیز باید مدیران استان و شهرسازی به شکلی کار کنند که اجازه ندهیم اعتبار از استان خارج شود.

وی افزود: من نتوانستم همه کارها را به سرانجام برسانم در مدتی که به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان خدمت می‌کردم تمام پروژه ها و کارهای که در دست داشتند به اتمام نرسیده است از همه مردم خوزستان عذر می خواهم، با برنامه ریزی که در استان انجام شده و با کمک وزیر پروژه ها با قدرت و امید پیشرفت کنند.

در ادامه مراسم هاشمی زاده معاون عمرانی استانداری خوزستان رحمانی را فردی دانست که به طور پلکانی و بدون جهش به منصب رسیده است و با دل و جرئت تعهداتی را برای شهرداری ایجاد کرده است.

فرامند هاشمی زاده با اشاره به اینکه استان خوزستان نسبت به استانهای دیگر شرایط گسترده تری برای راه و شهرسازی دارد ادامه داد: ما در این زمینه در مقایسه با استان‌های دیگر عقب مانده ایم نزدیک ۵۰ میلیون تومان بار برای انتقال از این استان عبور می کند که در سطح ملی نیزجابجایی دارد.

وی ادغام راه را با شهرسازی به دلیل تنوع کار به ضرر شهرسازی دانست و خاطر نشان کرد: قالب نگاه این ارگان به راهسازی است و شهرسازی و مسکن مظلوم واقع شده اند، به همین دلیل خواستار آن شد که این دو از هم جدا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ جلال جابریان که به نمایندگی آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان در آیین تکریم و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان حاضر شده بود گفت : خدمت به خلق الله از مقدس ترین عبادات نزد پروردگار است. کسی که می تواند کار مردم را انجام دهد اما از این اقدام تعلل کند روز قیامت خداوند او را ده ها سال معطل می کند.

 در ادامه نماینده مردم شوش در مجلس، سید راضی نوری گفت: از ظرفیت‌های استان باید درست استفاده کنیم خوزستان قلب تپنده کشور است و لازم است برای رساندن شریان های ارتباطی آن به کل کشور تلاش شود، بدهی‌های راه با توجه به تعهد به پیمانکاران عنایت ویژه می‌خواهد، پیمانکاران به راه اعتماد کردند و باید وزارت را همراهی کنند تا رفع بدهی های مجموعه راه و شهرسازی استان صورت گیرد.

پور سلان در مراسم تکریم از رحمانی و معارفه خود از کمیته انتصابات به خاطر حسن اعتماد آنها تشکر کرد و مدعی شد با گذراندن دوره سرپرستی باعث شده است که به او اعتماد کنند و حکم انتصاب را برایش صادر نمایند.

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در امور استانها نریمان نیز با اشاره به اتفاقات خاص این روزهای خوزستان «پیاده روی اربعین» بیان کرد وقتی وزارت راه و شهرسازی با یکدیگر ادغام شد ما آن را نصف دولت نامیدیم چرا که این وزارت باید کیفیت ساختمان ها، هواشناسی، معابر هوایی دریایی بنادر و مسائل جاده را مدیریت کند، به نوعی هر اتفاقی بیافتد می توان  آن را به این وزارت خانه ربط داد، چرا که وظایف گسترده‌ای دارد.

نریمان در رابطه با جدایی وزارت راه از شهرسازی گفت: تصمیم ما مبنی بر جدایی این دو سازمان امکان پذیر نیست چرا که هزینه‌های فراوانی در بین دارد، خوزستان استان برتری است که باید به آن توجه ویژه شود به خاطر استعداد های بالقوه و نیروهای اما اگر تغییرات راه وشهرسازی کمی دیر شد به دلیل حساسیت این حوزه بود.

وی افزود: همه ما بسیج می شویم تا اقدامات شایسته‌ای انجام شود درست است که اعتبارات محدود است اما باید با همین اعتبارات کارهای بزرگ انجام دهیم، مورد انتخاب چهره ها نیز گفت از این چهره‌ها در جاهای دیگر استفاده می شود و سیاهی برای کسانی می ماند که علیه آنها جوسازی کرده‌اند، شاید در استانی یک نفر مناسب نباشد اما همین اشخاص در استان های دیگر می توانند کارهای بزرگتری انجام دهند و موفق باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.