بیرجند-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بیکاری در جامعه زیاد شده که این موضوع مایه شرمساری است و از آنجا که معادن زیادی در استان خراسان جنوبی داریم باید نیروهای بومی در معادن به کارگیری شوند و از خام فروشی نیز جلوگیری شود تا اقتصاد منطقه رونق گیرد.

نیروهای بومی در معادن استان خراسان جنوبی به کارگیری شوند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور اظهار داشت: استان خراسان جنوبی دارای معادن غنی است و توانمندی‌هایی داریم که اگر مجموعه آنها به هم متصل شده و به کار افتد دیگر نیازمند کسی نخواهیم بود.

وی افزود: خام فروشی درد استان را دوا نمی‌کند و اینکه قشر خاصی سرمایه‌ها را در دست بگیرند و بخشی از مردم جامعه ناتوان باشند درست نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: معادن زیادی داریم که استخراج هم دارند اما چیزی که نصیب مردم روستایی ما می‌شود فقط گرد و خاک است و باید نیروهای بومی در معادن به کارگیری شوند.

عبادی افزود: از نظر تجارت، خط ترانیزیتی در استان داریم اما فقط چند درصد از مردم در امور معادن و غیره به کارگرفته شده‌اند و بیکاری در استان خراسان جنوبی زیاد است.

وی اظهار داشت: باید جلوی برخی آفت‌ها گرفته شود و با قرار دادن مشوق‌ها تلاش شود از خام فروشی جلوگیری شود.

امام جمعه بیرجند گفت: مردم آنقدر وعده وعید شنیده‌اند که امروز از حرف خسته شده و منتظر عمل هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.