علیرغم تکذیب روز گذشته آمریکا، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) قتل‌عام غیرنظامیان در عملیات چهارم نوامبر سال جاری میلادی (۱۳ آبان ماه) به ولایت قندوز را تأئید کرد.

سازمان‌ملل قتل‌عام غیرنظامیان در «قندوزِ» افغانستان را تأیید کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که در حمله چهارم نوامبر سال جاری میلادی (۱۳ آبان ماه) به ولایت قندوز واقع در شمال شرق افغانستان، ۱۰ غیر نظامی کشته شده‌ اند.

«یوناما» در این خصوص اعلام کرد که در نتیجه مصاحبه این نهاد با منابع مختلف از جمله بازماندگان حادثه مذکور، مراکز بهداشتی، بزرگان محلی و سایر منابع، شواهد محکمی به دست آمده است که اثبات می کند تعدادی از افراد غیرنظامی درمیان قربانیان این بمباران بوده‌اند.

این در حالیست که نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان دیروز ادعا کرده بودند که بر اساس تحقیقات آنها درعملیات چهارم نوامبر سال جاری میلادی (۱۳ آبان ماه)، هیج شواهدی از تلفات غیر نظامیان دیده نشده‌است!

پیشتر خوش احمد نصرت‌یار عضو شورای ولایتی ولایت قندوز گفته بود غیرنظامیانی که در حال بازگشت به خانه‌های‌ شان بودند بمباران شدند.

به گفته وی، در این حمله ۱۴ غیرنظامی کشته و ۱۳ نفر دیگر مجروح شدند. او افزوده بود که ۲ زن و ۳  کودک از جمله کشته‌شدگان به شمار می روند.

گفتنی است، در حالی تیم امنیتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه های گذشته با تشکیل جلساتی به تدوین راهبرد جدید این کشور در افغانستان اقدام کردند که از زمان تهاجم واشنگتن به این کشور در سال ۲۰۰۱؛ تعداد زیادی از غیرنظامیان در افغانستان کشته و زخمی شده و عملیات طالبان و تروریست  های تکفیری- وهابی داعش در مناطقی از شمال این کشور گسترش نیز یافته است.

لازم به ذکر است، دفتر سازمان ملل در افغانستان به دنبال تحقیق درباره کشتار روستای «میرزا اولنگ» واقع در شهر «صیاد» ولایت «سرپل» در روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه سال جاری اعلام کرد که ۳۶ غیرنظامی و افراد خارج از میدان نبرد از سوی طالبان و نیز گروهک تروریستی داعش کشته شده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.