تبریز- مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح "پیشگیری از خشونت" در این استان خبر داد.

طرح "پیشگیری از خشونت" در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محسن ارشدزاده ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جرائم اول استان، ریشه در خشونت دارد، اظهار کرد: گزارشات واصله مردم به اداره کل بهزیستی نشان می‌دهد که ضرب و جرح و توهین به اشخاص و زمینه ساز جرائم دیگر است و برای این مسئله، طرح پیشگیری از خشونت در بهزیستی استان آماده شده است.

وی افزود: این طرح در دو سطح پیشگیری اولیه و ثانویه تدوین شده است که سطح پیشگیری‌های اولیه در ۳ محیط آموزشی، کاری و شهری و همچنین میان رانندگان تاکسی انجام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی،با اشاره به اینکه برنامه‌های پیشگیری اولیه براساس آگاه سازی و حساس زایی جامعه است، گفت: در سطح پیشگیری ثانویه، برنامه‌های آن خدمات مددکاری، مشاوره روانشناسی، مشاوره حقوقی و خدمات حمایتی است. و ارگان‌های مختلفی همچون اداره کل آموزش و پرورش، دادگستری، صداسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و سازمانهای مردم نهاد حضور دارند.

وی ادامه داد: محیط این طرح به صورت پایلوت شهر تبریز است و محیط آن نیز کارخانجات، ادارات دولتی و سازمان تاکسی رانی است.

ارشدزاده با اشاره به اینکه محل اجرای این طرح خانه‌های سلامت و مراکز بهداشت است، گفت: تفاهم نامه این طرح امضا و آماده شده است و امیدواریم تا پایان سال ۵ هزار نفر جمعیت هدف پیش بینی شده خصوصاً در سکونت گاه‌های غیررسمی و اوایل آذرماه وارد فاز اجرایی این طرح شویم.

وی خاطرنشان کرد: ما سال گذشته پیشنهاد طرح پیشگیری از کودک ازاری را ارائه کردیم و منتظر اعلام نظر دستگاه‌های دولتی هستیم.

شهرتی‌فر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این باره گفت: اگر این طرح در کارگروه فرهنگی اجتماعی فرمانداری تبریز تصویب شود می‌توانید اجرای آن را از اول آذرماه آغاز کنید.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.