زنجان- مدیرکل اوقاف استان زنجان با اشاره به فضای معنوی حاکم در موکب‌های اربعین عراق گفت: آیین‌های عزاداری اربعین حسینی در بقاع متبرکه استان زنجان برگزار می‌شود.

آیین‌های عزاداری اربعین حسینی در بقاع متبرکه استان زنجان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام احمد جنتی در گفت‌وگویی با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: موکب شهدای زنجان تا ۲۳ آبان برقرار است و به زائران حسینی خدماترسانی می‌کند.

وی افزود: اداره کل اوقاف استان زنجان موکبی را با نام شهدای زنجان و با همکاری حسینیه اعظم و زینبیه زنجان از ششم آبان در سامرا مستقر کرده است و تا ۲۳ آبان این موکب برقرار است. 

مدیرکل اوقاف استان زنجان از پخش روزانه ۲۰ هزار غذا به عزاداران حسینی خبر داد و گفت: علاوه بر این روزانه فقط برای یک هزار نفر اطعام داده می‌شود.

وی ایام اربعین حسینی را در کربلا زیبا برشمرد و عنوان کرد: این روزها در کشور عراق بدون وصف است و همه می‌خواهند به نحوی به زائران حسینی کمک کنند و عشقی که مردم به امام حسین(ع) دارند ستودنی است‌.

جنتی از برنامه‌های مذهبی اوقاف در استان زنجان خبر داد و گفت: در اربعین حسینی در استان زنجان در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها برنامه‌های مذهبی اجرا می‌شود و همه یک دل و یک صدا به عزاداری خواهند نشست‌.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صفا و صمیمیتی که در کشور عراق حاکم است، قابل توصیف نیست، بیان کرد: نایب الزیاره همه مردم ایران هستیم به ویژه کسانی که از تلویزیون پیاده‌روی اربعین را با عشق نگاه می‌کنند و کسانی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند به زیارت امام حسین(ع) بیایند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.