۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
کد خبر: 573013

تازه‌ترین نظرسنجی دانشگاه وینتروپ از بین ساکنان ایالت‌های جنوبی آمریکا نشان می‌دهد که در مجموع، از نظر پاسخگویان، ترامپ سومین مشکل اصلی کشور است.

ترامپ چندمین مشکل آمریکایی‌هاست؟

به گزارش قدس آنلاین، تازه‌ترین نظر‌سنجی انجام شده از سوی دانشگاه وینتروپ در بین ساکنان ایالت‌های جنوبی آمریکا نشان می‌دهد که هم سفیدپوستان و هم سیاه‌پوستان با این نکته موافقند که همه نژادها باید به صورت برابر رفتار شود و کشور باید از میراث چند فرهنگی خود حمایت کرده و آن را حفظ کند، اما بر سر فرصت‌های اقتصادی، یادمان‌ها دوران برده‌داری و دونالد ترامپ اختلاف نظر داشته و دچار انشقاق هستند.

در این نظرسنجی، نظرات ۸۳۰ شهروند ایالات متحده در ۱۱ ایالت جنوبی این کشور درباره نژاد، مذهب و اقتصاد مورد پرسش قرار گرفت.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۳ درصد ساکنان ایالت‌های جنوبی آمریکا خواهان باقی‌ماندن یادمان‌های دوران برده‌داری هستند، در حالی تنها یک پنچم سیاه‌پوستان با آن موافق هستند. همچنین حدود نیمی از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار خواهان انتقال یادمان‌ها به موزه‌ها هستند، مسئله‌ای که مورد تأیید یک چهارم تمامی پاسخگویان است.

براساس یافته‌های حاصل از این نظرسنجی، تنها ۵ درصد ساکنان ایالت‌های جنوبی خواهان حذف کامل یادمان‌های دوران برده‌داری هستند، هرچند حدود ۲۰ درصد سیاه‌پوستان فکر می‌کنند که این یادمان‌ها باید کنار گذاشته شوند.

همچنین سفیدپوستان ساکن در ایالت‌های جنوبی ترجیح‌شان این است که جمهوری‌خواهان در این ایالت‌ها به حکمرانی برسند، اما سیاه‌پوستان به حزب دموکرات تمایل دارند.

پاسخگویان در این ایالت‌ها هنگام برشمردن مشکل اصلی کشور به طور عمده به مسئله نژادی اشاره می‌کنند، که این نتیجه تا حدی ناشی از نظر قاطع سیاه‌پوستان است. اما اگر به سراغ پاسخ سفیدپوستان برویم مشخص می‌شود که مسئله نژادی، پس از دولت، اقتصاد، مراقبت‌های بهداشتی و مهاجرت، پنجمین مسئله مهم کشور است.

از نظر کل جمعیت پاسخگویان، شخص دونالد ترامپ، سومین مشکل اصلی کشور است؛  اما اگر به تفکیک نژادی مسئله را بررسی کنیم مشخص می‌شود که ترامپ از نظر سیاه‌پوستان دومین مشکل اصلی کشور و از نظر سفیدپوستان، ششمین مشکل آمریکا است.

منبع: پست‌اند‌کوریر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.