رشت- مدیرکل برنامه ریزی و توسعه روستایی وزارت کشور گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سوخت به دهیاری‌های گیلان تخصیص داده شد که امسال ۱.۹ برابر افزایش پیدا کرده است.

سهم دهیاری‌های استان گیلان از درآمد حاصل از سوخت افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل زیارتی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش مرکزی شهرستان رشت با اشاره به ۳۳ هزار دهیاری فعال در سطح کشور اظهار داشت: تشکیل دهیاری‌ها با هدف مدیریت امور مردم به دست خودشان انجام شده است. 

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه روستایی وزارت کشور با بیان اینکه از بدو تاسیس دهیاری‌ها ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به آنان تخصیص داده شده است عنوان داشت: ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان این اعتبار در دولت یازدهم تخصیص داده شده است.

زیارتی با اعلام اینکه در هفت ماه نخست سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سوخت به دهیاری‌های استان گیلان تخصیص داده شده است گفت: این مبلغ امسال به میزان ۱.۹ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به حوزه گردشگری روستایی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ روستای هدف گردشگری مشخص شده است که به هرکدام مبلغ ۱۰۰ میلیون جهت توسعه امور گردشگری اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه روستایی وزارت کشور اعلام کرد: در ۲۵ هزار روستا در کشور، زباله‌ها توسط خود مردم و بدون دغدغه دولت جمع آوری و مدیریت می‌شود.

زیارتی ابراز داشت: پایگاه‌های آتش نشانی ایجاد شده در دولت یازدهم از تعداد کل پایگاه‌های آتش نشانی ایجاد شده در دولت‌های گذشته بیشتر بوده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات برای ایجاد درآمد پایدار در دهیاری‌ها اعلام کرد: هر تعداد طرح توجیحی اقتصادی ارائه شود تا سه برابر بودجه دهیاری‌ها برای اجرای آن وام اعطا می‌شود که متاسفانه استان گیلان از این طرح استقبال مناسبی نداشته است.

زیارتی با بیان اینکه توسعه تنها به معنای اجرای آسفالت، راه اندازی تلفن و تعویض تابلوی روستا و تبدیل آن به شهر نیست افزود: رویکردهای شوراها و دهیاری‌ها در بسیاری از مسائل باید تغییر کند تا دچار خسران نشویم.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه روستایی وزارت کشور با اعلام اینکه بخش کشاورزی در کشور ۴ میلیون الی ۴میلیون و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است گفت: این آمار نشان دهنده آن است که حوزه کشاورزی گنجایش ایجاد اشتغال بیشتر را ندارد.

زیارتی تاکید کرد: شوراهای شهر و روستا و دهیاری باید در ارائه گزارش به ویژه گزارش مالی به مردم شفاف و با صداقت باشند که متاسفانه در حال حاضر در این امر دچار ضعف هستیم.

وی با بیان اینکه هزینه کردن اعتبار دهیاری‌ها در بعضی موارد خارج از چارچوب قوانین است اظهار داشت: دهیاری‌ها صرفاً در محدوده روستا که توسط طرح هادی مشخص شده است حق خرج کردن اعتبارات را دارند.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه روستایی وزارت کشور با تاکید بر لزوم حمایت قانونی از دهیاری‌ها عنوان داشت: قوانین دهیاری‌ روستاها نیاز به بررسی و تکمیل دارد و می‌بایست قوانین آن با سایر دستگاه‌ها تنظیم و هماهنگ شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.