کاخ سفید در بیانیه ای فعالیت های ایران را محکوم واعلام کرد که ­از عربستان سعودی و دیگر شرکای خود در حوزه خلیج فارس حمایت می کند.

کاخ سفید: فعالیتهای ایران را محکوم و ­از عربستان حمایت می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا فعالیت های ایران را محکوم و ­از عربستان سعودی و دیگر شرکای خود در حوزه خلیج فارس حمایت می کند.

به گزارش «اِم‌اِس‌اِن‌بی‌سی»، در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: حمله موشکی حوثی های  یمن تهدیدکننده امنیت منطقه ای بوده و تلاش های سازمان ملل در راستای مذاکره برای پایان دادن به درگیری ها در این کشور را تضعیف می کند.

بیانیه مذکور در ادامه با تکرار مواضع این کشور علیه سپاه پاسداران، اقدام دفاعی ارتش و کمیته های مردمی یمن در حمله موشکیِ تلافی جویانه به ریاض را با کمک ایران توصیف کرده است؛ ادعائی که غلامعلی خوش رو نماینده ایران در سازمان ملل آن را «بی پایه و اساس» خوانده است.

لازم به ذکر است، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز گذشته با تکرار مواضع خصمانه این کشور علیه تهران با طرح ادعائی واهی اعلام کرد که ایران قطعنامه‌ های شورای امنیت را نقض کرده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با متهم ساختن ایران به ارسال موشک برای ارتش و کمیته های مردمی در یمن، از این نهاد بین المللی خواسته بود تا تهران را مسئول نقض دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کند.

وی با اشاره به اقدام دفاعی و تلافی جویانه سه روز گذشته ارتش و کمیته های مردمی یمن در شلیک یک فروند موشک بالستیک به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض در واکنش به نزدیک به سه سال تهاجم بی قفه ریاض به غیرنظامیان بی دفاع یمنی، بدون ارائه هرگونه مدرک و سندی درباره دخالت ایران در این رویداد گفته بود: این موشک پیش از این در یمن وجود نداشت!

«نیکی هیلی» ادامه داد: لذا از سازمان ملل و شرکای بین المللی مان می خواهیم تا اقدامات لازم برای مسئول دانستن ایران در قبال اینگونه اقدامات را به انجام برسانند.

شایان ذکر است، شنبه هفته جاری یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که به تلافی تهاجم گسترده ریاض به یمن، یک فروند موشک بالستیک دور برد از نوع «برکان» به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض شلیک شده است.

بنا بر اعلام یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، این موشک به هدف نظامی مورد نظر اصابت کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.