رئیس‌جمهور چین در دیدار با همتای آمریکائی خود گفت: مطابق با اصل مدیریت اختلافات با آمریکا همکاری می‌کنیم، چرا که همکاری تنها گزینه صحیح میان دو کشور است.

مطابق با اصل «مدیریت اختلافات» با آمریکا همکاری می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین امروز پنجشنبه در نشست دوجانبه با «دونالد ترامپ» همتای آمریکائی خود اعلام کرد: روابط چین و آمریکا در نقطه آغاز تاریخی جدیدی قرار گرفته است.

رئیس جمهور چین در سخنان خود افزود: با ترامپ پیرامون ارتقای همکاری ها میان دو کشور در حوزه تجاری و امنیتی به توافق رسیدیم.

وی ادامه داد: همکاری تنها گزینه صحیح میان دو کشور چین و آمریکا است. چین مایل است در چارچوب اصل احترام متقابل، کسب منافع دوجانبه، تمرکز بر همکاری ها و مدیریت اختلافات با آمریکا همکاری کند.

«شی جین پینگ» تصریح کرد: بر این باوریم که روابط میان دو کشور نه تنها به نفع دو ملت که موجب  صلح، رفاه و ثبات در جهان نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است، ترامپ پیش از چین، به ژاپن و کره جنوبی سفر کرده بود و در ادامه سفر ۱۲ روزه آسیائی خود قرار است فردا جمعه در حاشیه نشست سران مجمع همکاریی های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام موسوم به «اَپک» در ویتنام با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.