یزد- به مناسبت اربعین سالار شهیدان اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی استان در مسجد جامع یزد برگزار شد و هیئت های گوناگون با حضور در این مراسم به عزاداری پرداختند.

اجتماع بزرگ هیئت های مذهبی استان یزد در مسجد جامع برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آئین تجمع هیئت های استان و سینه‌زنی در مسجد جامع کبیر قدمت بیش از ۷۰ سال داشته و هیئت‌های عزاداری استان در روز اربعین با نظم و شکوه ویژه‌ای وارد مسجد جامع یزد شده به عزاداری سالار شهیدان می پردازند و این مراسم مانند هر سال در مسجدتاریخی جامع یزد برگزار گردیده و شبکه تابان و برخی شبکه‌های سراسری نیز به صورت مستقیم و زنده این مراسم را به تصویر می کشند.

عزاداری هیئات مذهبی از روز چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز شده و در روز اربعین نیز از ساعت هشت صبح، عزاداری هیئت‌ها به ترتیب انجام می شودواین مراسم تا شب ادامه دارد.

همچنین در روز اربعین در یزد پیاده روی نمادین اربعین همزمان با سراسر کشور برگزار شد و دوستداران اباعبدالله در غالب کاروان های بجامانده ازپیاده روی بزرگ اربعین خود را به تکایا وحسینیه های سطح شهر رساندند و در روز اربعین امام حسین زیارت اربعین قرائت می کردند.

از دیگر برنامه یزد در روز اربعین طبخ آش کندم می باشد در اکثر مناطق استان این آش پخته شد ودر کنار آن اطعام نیازمندان  نیز انجام می شود ودر ایستگاههای سطح شهر نیز موکب هایی برپاشده است که از مردم پذیرایی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.