بسیاری از بزرگان دین ومورخان ورود اهل بیت علیهم السلام را به کربلا بعد از واقعه تایید کرده اند که از میان آنها می توان خاصه به ابن طاوس و صاحب کتاب نورالعین اشاره کرد.

اهل بیت هشتاد روز بعد از واقعه عاشورا یعنی دومین چهلم امام وارد نینوا شدند

قدس آنلاین- حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی با اشاره به اینکه اهل بیت هشتاد روز بعد از واقعه عاشورا یعنی دومین چهلم امام وارد نینوا شدند به قدس آنلاین گفت: بسیاری از بزرگان دین ومورخان ورود اهل بیت علیهم السلام را به کربلا بعد از واقعه تایید کرده اند که از میان آنها می توان خاصه به ابن طاوس و صاحب کتاب نورالعین اشاره کرد. ابن اثیر درباره وقایع بعد از عاشورای حسینی تصریح کرده بعد از شهادت امام حسین علیه السلام تا چهل شبانه روز هر جامه ای که بردیوار افکنده شد به خون آمیخته میشد. مرحوم آیت الله قاضی طباطباییو ایت الله اشراقی معروف به ارباب نیز مطالبی در خصوص اربعین ذکر کرده اند که قابل توجه است. با مرور آنچه بعد از عاشورای حسینی اتفاق افتاده و مطالعه زمان صحیح ورود اهل بیت به سرزمین نینوا بعد از واقعه عاشورا متوجه می شویم که کاروان حسینی دومین چهل روز بعد از شهادت امام حسین علیه السلام وارد کربلا شده اند. امام سجاد علیه السلام درباره روز عاشورا و وقایع آن  فرموده است: این جماعت از اهل کوفه که در مقابل امام ایستاده بودند به خدا از خون حسین تقرب می جستند!!   مراد از تقرب اظهار نمودن کاری است برخلاف واقع وعقیده نه اینکه اعتقاد آن گروه این بوده که کشتن آن مظلوم موجب قرب به خداست، بلکه هوا پرستی ودنیا خواهی آن جماعت را از یاد خدا بیرون برده و می دانستند کشتن آن موجب خشم خداوند خواهد شد بلکه می توان گفت اکثر آن قوم صاحب عقیده نبودند و اسلام آنها اسلام توام با نفاق بود.

وی درخصوص چرایی نسبت کم یاران امام به دشمنان ولشکریان یزید گفت: عمده شیعیان کوفه انهایی که شیعه محض بودند در واقعه عاشورا یا زندانی شده یا نوعا خود را به امام  رسانده بودند مثل حبیب بن مظاهر ها و مسلم بن عوسجه ها ...حصین ابن نمیر با اینکه خود از روسای اهل نفاق بود هنگامی که اهل کوفه پس از شهادت جناب مسلم بن عوسجه شادی کردند ایشان انها را ملامت وتوبیخ نمود وگفت این مرد از روسای مسلمین ومجاهدین بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.