اهواز- استاندار خوزستان گفت: با آغاز ‎موج بازگشت زائران تاکنون ۴۴۰ هزار زائر از مرز شلمچه و چذابه به کشور بازگشتند.

اتمام طرح جامع «چذابه» ظرف دو ماه آینده

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه هماهنگی با دستگاههای مختلف اعم از بهداشت و درمان، پایانه ها، منطقه آزاد، نیروی انتظامی و مرزبانی در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه تمامی کارها روال عادی خود را طی می کنند و در این باره مشکل خاصی نیست، تمامی دستگاه ها کارشان را به صورت مرتب و بدون وقفه انجام داده اند.

وی با اشاره به موج بازگشت زائران از عراق به مرزهای خوزستان اظهار کرد: سال گذشته بابت اتوبوس ها و بعضا عدم هماهنگی قیمت ها گله مند بودیم که این موضوع امسال رفع شده است، ضمن آنکه سه اکیب تعزیراتی نیز برای نظارت بر کارکرد شرکت های مسافربری راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: در پایانه ایجاد شده مسافران پس از سوار شدن به اتوبوس به سمت شهرهای مقصد می روند و مشکل خاصی وجود ندارد.

استاندار خوزستان گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه و حدود ۱۴۰ هزار زائر از چذابه به کشور ورود کردند.

شریعتی با اشاره به روان بودن تردد در مسیر رفت و برگشت مزرهای شلمچه و چذابه در اربعین افزود: امید می رود تا طرح جامع «چذابه» برای مسئله اربعین ظرف یکی دو ماه آینده تمام شود که با انجام آن مسیر تردد زائران در آن مرز سهل تر و روان تر می شود.

وی اظهار کرد: در مرز شلمچه هم در عین حالی که سهولت و روانی در تردد زائران وجود دارد، اما برای آنکه در بحث مبادلات تجاری از این مرز خلل و مشکلی پیش نیاید، طرح جامعی را آغاز و به اتمام می رسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.