کاپیتان پیشین تیم ملی با بیان اینکه رئیس فدراسیون فوتبال با «دایره مشاورانش» به هیچ‌جا نرسیده است، از مهدی تاج، علی کفاشیان و محمدرضا ساکت خواست فیش حقوقی خود را منتشر کنند.

حمله شدید علی کریمی به مهدی تاج و علی کفاشیان/ به فوتبال چسبیده‌اید و ول‌کُن نیستید

به گزارش قدس آنلاین، علی کریمی در تازه‌ترین مصاحبه خود به شدت از شرایط فوتبال و مسئولان فدراسیون انتقاد و تأکید کرد که آماده مناظره همزمان با مهدی تاج، محمدرضا ساکت و علی کفاشیان کسانی که «ول کُن» فوتبال نیستند  را در یک برنامه تلویزیونی دارد. کریمی همچنین از مسئولان فدراسیون خواست فیش حقوقی خود را منتشر کنند چرا که شفاف سازی باید از نوک هرم آغاز شود.

سرمربی پیشین تیم نفت درباره شرایط تیم نفت و مشکلات این تیم که زمانی سرمربی آن بود، گفت: در همین تیم نفت در یک بازی بازیکنی را به میدان فرستادند و گفتند هوای ما را داشته باشید. بازیکن گفته من پول نگرفتم چطور هوای تو را داشته باشم؟

کریمی خاطرنشان کرد: جالب است که به آن بازیکن گفتند مگر قرار است پولی بگیرید؟ اینجا چشم به پول نداشته باشید چرا که از پول خبری نیست.

سرمربی پیشین تیم نفت تهران با اشاره به شکایت چند بازیکن به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گرفتن مطالباتشان گفت: اگر یک نفر مثل آندرانیک تیموریان به AFC  نامه نزده بود در حال حاضر کاری صورت می‌گرفت؟ از مهدی تاج می‌پرسم چرا این اقداماتی که در حال حاضر صورت می‌گیرد را چند سال قبل انجام نداد.

کریمی گفت: آقای تاج! در این چند سال یعنی حدوداً ۱۰ سالی که در فوتبال هستید، با کسانی که در دایره مشاوره شما هستند، به جایی نرسیدید. شما می‌توانید یک کار ماندگارتان را نام ببرید تا  بدانم؟ شاید من در جریان نباشم. آیا شما ساختمان فدراسیون فوتبال را خریدید؟ آیا شما کمپ تیم ملی را درست کردید؟

وی افزود: هنوز که هنوز است، سرمربی تیم ملی به خاطر وضعیت زمین چمن کمپ، «را به را» ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار برای کمپ‌های خارجی هزینه می‌کند. البته این حق سرمربی تیم ملی است. یک مربی نیاز به امکاناتی دارد ولی من می‌گویم اگر پول دو اردوی خارجی را بدهید، می‌توانید زمین کمپ را مثل استادیوم آزادی بسازید؛ چرا این کار را نمی‌کنید؟

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد: شما این همه با افراد این دایره اطراف خودتان مشورت کردید ولی کار خاصی نکردید. حالا با افراد خارج از این دایره مشورت کنید، شاید اتفاق خوبی برای فوتبال بیفتد. پس تا کِی مشکلات مالی شما حل می‌شود؟ شما که این همه از بازیکنان فوتبال پول می‌گیرید. سه تا پنج درصد قرارداد فوتبالیست‌ها را می‌گیرید. بابت حق انتقال هم پول می‌گیرید. دیگر جابجایی حتی در مخابرات هم وجود ندارد، ولی شما هنوز پول جابجایی بازیکن می‌گیرید.

کریمی ادامه داد: اگر قرارداد بازیکنی ۳۰ میلیون تومان باشد، باید ۸ میلیون آن را بابت حق جابجایی و خروج از استان بدهد. شاید بازیکنی باشد که هنوز این پول را نگرفته، ولی باید حق جابجایی را پرداخت کند. یکسری بازیکنان به خاطر همین مسئله مجبورند در استان خود بمانند و یا مجبورند فوتبال را کنار بگذارند. چرا راجع به درآمدهای این شکلی شفاف‌سازی نمی‌کنید؟

وی در ادامه انتقاداتش از فدراسیون فوتبال گفت: آقای تاج! چرا فیش حقوقی خودتان یا آقای کفاشیان یا ساکت را منتشر نمی کنید؟ مگر به شفاف سازی نیست؟ فوتبال فقط مربیان و بازیکنان نیستند. از نوک هرم که شامل رئیس فدراسیون فوتبال است باید شفاف سازی کند. اگر شما می خواهید شفاف سازی کنید، فیش حقوقی تمام اعضای عالی رتبه فدراسیون فوتبال را منتشر کنید. البته منظور من کارکنان فدراسیون نیستند. من کاری به افراد زحمتکش فدراسیون ندارم. آنها کارشان را به نحو احسن انجام می دهند و اگر اینها هم کارشان را انجام نمی دادند که واویلا بود.

بازیکن پیشین پرسپولیس خاطرنشان کرد: اجازه بدهید کسانی خارج از این دایره به شما مشورت بدهند تا کارهای خوبی صورت بگیرد و پیشنهادات خوبی بدهد. هنوز جام جهانی شروع نشده است ولی جالب است که به خاطر صعود تیم ملی به این مسابقات، حدود ۱۲ میلیون دلار پول به فدراسیون می­رسد. هرچند این پول را الان به فدراسیون نداده اند ولی می توانید روی این پول حساب کنید و دو تا کار خوب انجام بدهید.

کاپیتان پیشین پرسپولیس تصریح کرد: چرا شما آخر فصل نمی آیید بگویید فدراسیون فوتبال این قدر درآمد داشته است؟ چرا شما شفاف سازی نمی کنید؟

کریمی با اشاره به روش بلیت فروشی و انتقاد از این روش گفت: می آیند ۱۰۰ درصد بلیت های مسابقات را اینترنتی می فروشند در حالی که هیچ کجای دنیا اینگونه نیست و ۱۰تا ۱۵ درصد بلیت ها را در ورزشگاه می فروشند تا هواداری که موفق به خرید بلیت های اینترنتی نشده، بتواند شانس تماشای بازی را داشته باشد.

وی یادآور شد: آیا فقط شفاف سازی برای بازیکن و مربی بدبخت است؟ اگر همین بازیکنان هم نباشند که شما باید بازنشسته باشید و به پارک بروید تا با هم سن و سالان خودتان ورزش کنید و دور هم بنشینید. پس شما اگر از این کنار استفاده می ­کنید، حداقل یک کار مثبت هم انجام بدهید تا پس فردا که از این فوتبال رفتید، بگویند خدا پدر و مادر فلانی را بیامرزد. این پست‌ها مادام‌العمر نیست و طبیعتاً یک روز یا شما را کنار می‌گذارند یا خودتان کنار می‌روید.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد: الان آقای تاج، ساکت و کفاشیان، هر کسی این مصاحبه را می‌بیند و می‌شنود، فکر نکند من رفته‌ام یک جای خلوت و دارم تنهایی صحبت می‌کنم. هر جایی که این آقایان بخواهند، در یک برنامه تلویزیونی با آنها مناظره می‌کنم، اصلاً سه نفرتان با هم بیایید!

کریمی در پایان گفت: سه نفر شما به فوتبال چسبیده‌اید و ول‌کُن نیستید. می‌آیم مقابل شما سه نفر می‌نشینم، با هم بحث می‌کنیم تا ببینیم چه کسی غصه فوتبال را می‌خورد. قضاوت هم در نهایت بماند برای مردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.