رشت_ مدیر کل کانون استان گیلان از اجرای برنامه‌های هفته کتاب این نهاد فرهنگی از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه جاری و با تکیه بر شعار«آینده‌ روشن با خانواده کتاب‌خوان» خبرداد.

آینده‌ روشن، با خانواده‌ کتاب‌خوان 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اسفندیار ضیائی با بیان این مطلب افزود: برنامه‌های بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی درمیان کودکان و نوجوانان و هم‌چنین تقویت انگیزه‌های درونی آنان در فرآینده مطالعه برگزارمی‌شود و درهمین زمینه، تقویت مهارت‌های خواندن آینده‌سازان ایران اسلامی با بهره‌گیری از فعالیت‌های هدف‌مند و خلاقانه مورد توجه وی‍ژه قراردارد.

وی در عین حال رویکرد کانون درتوسعه عدالت فرهنگی را خاطرنشان‌کرد  و از ارایه‌ی فعالیت‌های کتاب محور این مجموعه فرهنگی به اعضای عادی، فراگیر(دارای نیازهای ویژه) و هم چنین کودکان و نوجوانان شهری، ‌روستایی و مناطق کم برخوردارحاشیه شهرها هم‌چون دیگر ایام سال خبرداد.
مدیرکل کانون استان گیلان برهمین اساس سفر کتاب به روستا و دیدار کودکان و نوجوانان با شاعران و نویسندگان برجسته کشور و استان را از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب خوانی عنوان‌کرد.
اسفندیار ضیائی هم چنین اهدای کتاب به کتاب‌خانه‌های مدارس کم برخوردار و بازدید کودکان و نوجوانان از مراکز چاپ و انتشار کتاب را از دیگر فعالیت‌های این هفته کانون گیلان خواند و رونمایی از کتاب همکارکانونی، برگزاری جشن کتاب استانی و تقدیر از اعضای کتاب‌خوان برتراستانی را از جمله فعالیت‌های برجسته این ایام برشمرد.
این مسوول فرهنگی درادامه به برگزاری ویژه برنامه ادبی«شوق حضور» با حضور اعضای ارشد آفرینش‌های ادبی کانون اشاره‌کرد و برپایی کارگاه‌های آموزشی فرهنگی هنری، با محوریت کارگاه صحافی کتاب، نقاشی،‌ سفال‌گری، نوشتن خلاق و هم‌چنین داستان‌نویسی، کتاب‌سازی، مسابقه و سرگرمی و نقد فیلم را دیگر برنامه‌های هفته کتاب کانون گیلان اعلام‌کرد.
 برگزاری نمایشگاه دست‌آوردهای فرهنگی، ‌ادبی و هنری کودکان و نوجوانان هم زمان با روز کتاب و کتابخوانی، برپایی نشست تربیتی والدین و اولیای تربیتی با محوریت خوانش کتاب، از دیگر مواردی بود که اسفندیار ضیائی به آن اشاره داشت.
 وی در این میان برگزاری جشن امضا با حضور نویسندگان و شاعران برجسته کشور و برپایی نشست تربیتی  با حضور اعضا را ازدیگر برنامه‌های این هفته عنوان‌کرد و با بیان این که برگزاری ۵ مسابقه کشوری«شیوه‌های خلاق ترویج خواندن»، «طراحی پوستر»، «اقدام پژوهی»، «معرفی کتاب» و «معرفی اعضای کتاب خوان» ازدیگر فعالیت های کانون گیلان در زمینه توسعه و عمق بخشی به فعالیت‌های کتاب محور است، خاطرنشان‌کرد: با دریافت آثار و پایان یافتن داوری‌ها، از برگزیدگان این مسابقه‌ها در هفته کتاب تجلیل خواهدشد.
اسفندیار ضیائی در پایان، نگاه ویژه کانون به فعالیت‌های کتاب محور را مورد توجه قرارداد و با بیان این‌که گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از رسالت‌های کانون در تمامی ایام به شمار می رود تصریح‌کرد: هم‌گرایی و هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌های فعال در این حوزه نیز همواره از سوی کانون پرورش فکری دنبال شده و در این هفته نیز شاهد همکاری و همراهی کانون استان گیلان با تمامی تلاش‌گران این عرصه خواهیم‌بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.