دروازه بان دعوت‌شده به تیم ملی فوتبال ایران گفت:رویای من این است که برای رئال مادرید بازی کنم.

دوست دارم به جایگاه پدرم برسم/ رویایم بازی در رئال است

به گزارش قدس آنلاین، هفته گذشته امیر عابدزاده، فرزند احمدرضا عابدزاده، گلر بزرگ تاریخ فوتبال کشورمان برای نخستین مرتبه توسط کارلوس کی‌روش به تمرینات تیم ملی دعوت شد.

وی که امسال در تیم ماریتومو بازی می‌کند، در مصاحبه‌ای با سایت نوتیسیاس پرتغال در پاسخ به این سئوال که آیا انتظار دعوت‌شدن به تیم ملی را داشته پاسخ داد:

ابتدا باید بگویم که برایم افتخاری است که برای این دو بازی تیم ملی دعوت شده‌ام.هر روز نهایت تلاشم را برای ارائه بهترین عملکرد  انجام می‌دهم.هدفم این است که بهتر شوم و برای این منظور نهایت تلاش خود را خواهم کرد.هنوز متوجه نیستم که چقدر عضوی از تیم ملی بودن را دوست دارم و اهمیت دارد.اما این فراخوانی و حضور گامی بلند در مسیر آن چیزی است که می‌خواهم برسم.حالا هم دوست دارم از این مقطع و حضور لذت ببرم و گام به گام پیشرفت کنم.

وی در ادامه در مورد خوشحالی از حضور در جمع ملی‌پوشان نیز عنوان کرد:بله خوشحالم. هدف هر بازیکنی این است که برای تیم ملی کشورش برگزیده شود.من هم از این قاعده مستثنی نیستم.همیشه دلم می‌خواست برای این بازی کنم و حالا این فرصت بدست آمده است.من هم نهایت تلاشم را می‌کنم که بهترین بازی‌هایم را برای ایران بکنم و باعث بیشترین خوشحالی شوم.

امیر در ادامه در مورد پدرش و این که آیا قصد دارد همانند وی گلری بزرگ شود،‌نیز نظرش را بیان کرد:نام او در ورزش ایران غیرقابل اجتناب است.درست است که از او خیلی چیزها یادگرفته ‌ام.امیدوارم به درجه او در ورزش کشورم برسم.دوست دارم به حدی برسم که پدرم به آن رسید.همینطور تمام استعدادی که از او به من رسیده، را نشان دهم. البته برای رسیدن به چنین حدی، سخت باید کار کنم.من فوتبالیستی هستم که روی کارش بسیار تمرکز می‌کند.همینطور اهداف عالی زیادی دارم.

وی در ادامه عنوان کرد:الگوی من،‌همیشه پدرم بود.من همیشه راه الگوهایم را در پیش می‌گیرم.می‌دانم که او چطور کار کرد و می‌توانم حتی بگویم که پدرم هر روز کارم را دنبال می‌کند.مرتب با او در مورد تمرینات حرف می‌زنم.وقتی اشتباهاتم را می‌بینم به شکلی خوب درباره‌اش ما به هم بحث و تبادل نظر می‌کنیم تا عملکردم بهتر شود.او شخصیتی با بیشترین احترام در فوتبال است.

این چهره در ادامه مصاحبه در پاسخ به پرسش گزارشگر سایت نوتیسیاس در مورد اینکه آیا مثل پدرش انتظار حضور در جام جهانی را دارد یا خیز نیز عنوان کرد:بازی برای ایران افتخار است و همچنین حضور در مسابقات جام جهانی روسیه اهمیت بالایی دارد. خیلی خوشحالم که سرمربی تیم ملی برای دو بازی دوستانه ملی مرا مورد توجه قرارداد.اما باید همچنان کارکنم تا بتوانم امکان همراهی و سفر به روسیه را داشته باشم.اکنون به یکی از اهدافم رسیده‌ام.به این فکر نمی‌کنم که فقط به تیم کشورم کمک کنم.البته این که در جام جهانی باشم یا نه را من تعیین نمی‌کنم.اما هر روز سخت برای این منظور کار می کنم.می‌دانم که فیزیکم ابزار من است و به همین خاطر سخت برای آماده‌سازی بدنم و وضعیت روحی‌ام کار می‌:نم.

او در مورد حضورش در جزیره مادیرا و پیشرفتی که داشته، نیز بیان کرد:آنجا جزیره فوق‌العاده‌ای است.حس می‌کنم در آنجا پیشرفت کردم که ادامه‌اش در ماریتومو بوده است.از همه کسانی که در مادیرا به من کمک کردند، تشکر می‌کنم. به خصوص هواداران، مدیران و مربیانی که برای پیشرفتم تلاش کردند. در آنجا آب و هوایی خوب هست و از زندگی در آنجا خوشحالم.

عابدزاده در مورد انتخاب ماریتومو نیز عنوان کرد:فکر کردم ماریتومو بهترین گزینه برای پیشرفتم است.با در نظر گرفتن اقبال عمومی این تصمیم را گرفتم.راهی بود که می‌خواستم قدم در آن بگذارم.

گلر جوان و لژیونر کشورمان در مورد علاقه‌اش به فوتبال نیز در این مصاحبه حرف زد:از زمانی که بچه بودم، تصمیمم این بود که فوتبالیست بشوم.تنها ۵ سال داشتم که در تمرینات پدرم حاضر می‌شدم.همیشه همراهش بودم.در کل دوران زندگی‌ام، می‌خواستم دروازه‌بان شوم.با ۱۷ سال سن شروع کردم در تیم بزرگسالان بازی کنم.زمان باید می‌گذشت تا ثمره کارم مشخص شود.این موضوع ربط به تلاش زیادم در عرصه دروازه‌بانی داشت. هر چند که تحصیلات عالیه‌ام را در رشته اقتصاد فراموش نکردم.

در این مصاحبه طولانی، گزارشگر نوتیسیاس در مورد این که گلر جوان کشورمان در ۳ مسابقه برای تیم باشگاهیش ۳ کلین شیت کرده،‌نیز سئوال کرده و چنین جواب شنیده است:خوشحالم اما زیاد به آن فکر نمی‌کنم.مهم این است به تیم کمک شود و همه با قلب‌مان بازی کنیم.در ۳ بازی که من حضور داشتم مان نتایج خوبی گرفتیم. اما نمی‌توانم فراموش کنم که ثباتم و توانایی‌ام را بهبود بخشیده‌ام.فرقی هم ندارد که در چه تورنمنتی باشم. چه در جام اتحادیه یا جام حذفی پرتغال چون دوست دارم کارم را در میدان نشان دهم.

وی در مورد شرایط ماریتومو نیز اظهار داشت:همانگونه که گفتم همه روزه سخت در تمرینات حضور دارم. با وجود تمام افت و خیزها، همه در تیم نیاز داریم در کنار هم تلاش گروهی کنیم.تیم خوب بازی می‌کندو برنده مسابقات می‌شود که به مسابقات اروپایی وارد شود.

دروازه‌بان لژیونر ایرانی در مورد برنامه‌اش برای این که از دروازه‌بان ذخیره به مرد شماره یک تیمش تبدیل شود،‌نیز عنوان کرد:نه فقط دروازه‌بان بلکه بازیکنان تمام پست‌ها می‌خواهند بازی کنند و کار کنند.یکسری هستند که وقتی بازی نکنند، واکنش نشان می دهند.یکسری هم هستند که این مساله را عاملی برای کار بیشتر می‌دانند.من هم جزو بازیکنان هستم.دوست دارم در جمع ۱۱ نفر حضور یابم.نه عصبانی و نه خشمگین می‌شوم.من برای باشگاهم کار می‌کنم.در این تیم همه به من کمک کرده‌اند تا دروازه‌بانی بهتر شوم.

فرزند احمدرضا عابدزاده در مورد فوتبال پرتغال نیز در این مصاحبه نظر داد:از نظر من یک نقطه قوت بسیار بزرگ است که در این فوتبال به جوانان توجه می شود و فضا داده می شود شروع به کار کنند.در این جا روی این مساله سرمایه‌گذاری می‌شود.همینطور این که مربیان پرتغالی چیزهای بیشتری یادبگیرند و بهتر بتوانند فوتبال پرتغال را درک کنند.یکسری فوتبالیست‌های خوب و با کیفیت ایرانی که یک نمونه‌اش خودم هستم می‌توانند برای پیشرفت بیشتر به این فوتبال وارد شوند.

آخرین سئوالی که از گلر کم سن کشورمان شده، در مورد رویاهای آینده‌اش است. وی پاسخ داد:دوست دارم در یکی از ۱۰ تیم برتر دنیا بازی کنم.صددرصد اطمینان دارم که می‌توانم به این خواسته برسم.چون برای هر فوتبالیست امکان هر چیزی هست.اما رویای خودم این است که روزی برای رئال مادرید بازی کنم.من دیدم چطور کیلور ناواس از لوانته به رئال رفت و قرارداد بست.په‌په را هم دیدم که قبلا در ماریتومو بوده و به رئال مادرید رسید.پس من هم می‌توانم به آنجا برسم.این مساله را کتمان نمی‌کنم که در سعی و تلاش هستم که به آن سطح از بازی برسم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.