دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ابراز «نگرانی شدید» نسبت به بحران سیاسی در لبنان تأکید کرد که «تماس‌ها» را جهت جلوگیری از «تشدید عواقب غم‌انگیز» بحران افزایش می‌دهد.

ابراز نگرانی شدید دبیرکل سازمان ملل از بحران سیاسی در لبنان

به گزارش قدس آنلاین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران، به موضوع استعفای «سعد الحریری» از نخست‌وزیری لبنان از ریاض، اشاره کرد و گفت: «(هفته جاری) در سطوح سیاسی و دیپلماتیک با عربستان سعودی، لبنان و شمار زیادی از کشورها در تماس نزدیک بودم».

دبیرکل سازمان ملل افزود: «این موضوع مایه نگرانی بسیاری برای ما است. آنچه ما می‌خواهیم حفظ صلح در لبنان است. مهم این است که درگیری جدیدی در منطقه، که به عواقب ویرانگری منتهی می‌شود، ایجاد نشود. در عین حال، موضوع مهم حفظ وحدت و ثبات در لبنان و فعالیت نهادهای لبنانی است».

گوترش تأکید کرد: «ما بسیار نگران هستیم و امیدواریم که تنشی در منطقه که می‌تواند عواقب غم‌انگیزی داشته باشد، ایجاد نشود».

دبیرکل سازمان ملل به مضمون گفت‌وگوهایش با طرف‌های درگیر در بحران لبنان اشاره‌ای نکرد.

سعد الحریری، عصر شنبه در اقدامی غافلگیرکننده و غیرمعمول، در حالی که در عربستان سعودی به‌سر می‌برد، از طریق تلویزیون «العربیه» استعفای خود را از نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد. وی در نطق استعفای خود، که تحت فشار مقام‌های سعودی انجام گرفته است، ادعاهای بی‌اساسی علیه «حزب‌الله» و ایران مطرح کرد.

از آن زمان، سؤال‌های بسیاری درخصوص سرنوشت الحریری در ریاض مطرح می‌شود و این‌که؛ "آیا وی در حصر خانگی به‌سر می‌برد؟ "، حزب‌الله لبنان تأکید دارد که الحریری در عربستان سعودی «بازداشت شده است»، این در حالی است که فرانسه مدعی شده، الحریری در آزادی کامل به‌سر می‌برد. «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان روز گذشته بار دیگر بازگشت الحریری به لبنان را خواستار شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.