یزد –مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد گفت : با همراهی شورای حفاظت شهرستان خاتم و استقبال کشاورزان منطقه، اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی در سال گذشته با موفقیت انجام شد و امیدواریم در سال جاری هم اجرای این طرح به خوبی انجام شود.

طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی خاتم در سال گذشته به خوبی اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حکیمی در بیست و نهمین شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم اظهار داشت: تغییر اقلیم و کاهش نزولات جوی ،  بحران کم آبی را تشدید نموده و در ۲۰ سال گذشته با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی بارش روبرو بوده ایم.

 وی  افزود: اقدامات حفاظتی و مدیریت صحیح، باعث کاهش افت سطح تراز آب زیرزرمینی در چند سال گذشته گردیده، بطوری که میزان افت در دشت چاهک و شهریاری که بیش از یک متر بوده به کمتر از نصف رسیده است.

حکیمی تصریح کرد: اجرای  طرح خاموشی چاه های کشاورزی  موجب فرهنگ سازی و آمادگی کشاورزان جهت تحویل حجمی آب شده  و جداسازی آب فضای سبز از شبکه آب  شرب ، ممنوعیت استفاده از آب شیرین کن  بر روی چاه های کشاورزی  و اخذ جبران خسارت موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تمام چاه های کشاورزی مروست ،به کنتور هوشمند مجهز شد

 رئیس اداره منابع آب شهرستان خاتم نیزگفت: کنتورهوشمند بر روی  تمام چاه های کشاورزی مروست نصب شده است.

محمدجواد منصوری با بیان این خبر اظهارداشت: کاهش افت سطح  تراز آب در دشت های شهرستان خاتم ، نتیجه مصوبات شورای حفاظت و اقدامات حفاظتی می باشد  و  تشکیل شوراهای حفاظت از منابع آب موجب انسجام در تصمیم گیری و استفاده از خرد جمعی  است.

  وی  برنامه زمان بندی  اجرای طرح خاموشی در دشت هرات و چاهک شهریاری  را اعلام  کرد وگفت: طرح خاموشی زمستانه  چاه های کشاورزی  در این دشت ها  طی  دو دوره ۲۰و  ۲۵ روزه از تاریخ ۹۶.۹.۲۵ لغایت ۹۶.۱۰.۲۰ و ۹۶.۱۱.۵ لغایت ۹۶.۱۱.۲۵ در مجموع ۴۵ روز اجرا می شود.

منصوری تصریح کرد: در دشت مروست کنتورهای  هوشمند شارژ و تحویل حجمی آب به کشاورزان انجام شده و مدیریت مصرف و تنظیم تاریخ خاموشی برعهده بهره برداران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.