بجنورد- معاون اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون هزار و ۸۱ پرونده اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد در بانک‌های عامل منتظر دریافت تسهیلات است.

۱۰۸۱ پرونده اشتغالزایی در انتظار دریافت تسهیلات هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، گفت: هم‌اکنون ۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات این طرح‌ها نیاز است که در صورت همکاری از سوی بانک‌های عامل این افراد وارد بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در سال ۹۶ تعهد اجرای دو هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال را بر عهده دارد، افزود: در هفت‌ماهه نخست امسال۷۳۸ طرح اشتغال‌زایی در پنج بخش تولیدی و خدماتی به اجرا رسیده است.

وی بابیان اینکه از مجموع طرح‌های اجراشده در هفت‌ماهه نخست امسال، ۵۶ طرح کشاورزی، ۳۲۲ طرح دامپروری، پنج طرح شیلات، ۲۶ طرح صنایع‌دستی، ۴۶ طرح صنعتی و معدنی و ۲۸۳ طرح درزمینه خدمات است گفت: این تعداد طرح‌ زمینه اشتغال هزار و صد مددجو را فراهم کرده است.

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی با یادآوری اینکه اعتبار اشتغال مددجویان در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد رشد داشته است، ادامه داد: اعتبارات اشتغال‌زایی کمیته امداد این استان از ۲۲ میلیارد تومان به ۵۴ میلیارد تومان افزایش‌یافته است که در هفت‌ماهه نخست امسال ۱۶ میلیارد تومان از این اعتبار جذب‌شده است.

مرادی یادآور شد: میزان اعتبارات اشتغال‌زایی از منابع بانک‌ها در سال ۹۵، ۱۴ میلیارد تومان بود که با تلاش کمیته امداد خراسان شمالی و همکاری بانک‌ها به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت و این رقم حاکی از رشد ۱۴۱ درصدی جذب اعتبارات و تسهیلات بانکی است.

وی گفت: با توجه به موقعیت اقلیمی مناسب استان خراسان شمالی و همچنین افزایش همکاری و حمایت دستگاه‌های مرتبط در بخش توسعه مشاغل خانگی، می‌توان زمینه‌ساز اشتغال‌های زودبازده در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، خدمات و صنایع‌دستی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.