کرج- استاندار البرز با بیان اینکه اولویت ما در بخش خصوصی اشتغال است گفت: این رویکرد به این معنی نیست که از امور فرهنگی غافل شویم.

توجه به اشتغال ما را از امور فرهنگی غافل نکند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی در نشست ستاد استانی هفته کتاب که صبح امروز شنبه برگزار شد اظهار کرد: بر همه مدیران و مربیان پرورشی و همین طور رسانه های ملی ، مطبوعات و حتی رسانه های مجازی واجب است که در  زمینه فرهنگی نقش آفرین کنند.

وی افزود: پیش از این تصور می شد با ظهور وسایل ارتباط جمعی کتاب کارکرد خود را از دست بدهد اما ورود رسانه های ارتباط جمعی منجر به بیان بیشترمحتوای کتاب ها شد.

نجفی بیان کرد: اندیشه های انسان تحت تاثیر کتاب است و در عصری زندگی می کنیم که انسانیت نخستین قربانی است لذا ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان یک نیازمی بایست نهادینه شود.

استاندارالبرز با تاکید بر اینکه تبلیغ کتاب باید به شکل جدی تر رقم بخورد گفت: برای تبلیغ سایر محصولات تبلیغات زیادی می شود اما برای تشویق به کتابخوانی کار فرهنگی کمتری صورت می گیرد که قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه با وجود تنگناهای مالی دولت رقم 300 میلیونی با سود 8 درصد برای احداث کتابخانه در کشور تخصیص داده  است گفت: باید از این فرصت ها برای توسعه بخش سخت افزاری کمک بگیریم

نماینده عالی دولت در استان البرز بیان کرد: البرز چهارمین شهر بزرگ کشور است اما امکانات محدودی دارد و باید تلاش کرد حقوق از دست رفته اش به آن برگردد.

استاندار البرز با بیان اینکه فرهنگ همواره مظلوم واقع می شود و اصالت انقلاب اسلامی هم به فرهنگی بودن آن است گفت: این اصل با  رویکرد توسعه متوازن منافاتی نبایدداشته باشد.

نجفی بهره مندی از ظرفیت خیرین برای توسعه سرانه های کتابخانه ای و امور فرهنگی  مورد اشاره قرار داد و گفت: می توان در این مسیر از آموزش و پرورش هم کمک گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.