اهواز_ مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با هنرمندان در اهواز گفت: آموزه‌های دینی و رسالت امام حسین را در قالب هنر منتقل کنیم.

آموزه‌های دینی و رسالت امام حسین (ع) را در قالب هنر منتقل کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حضور در نشست برنامه شب چهلم در تالار آفتاب اهواز، با هنرمندان و فعالان حوزه هنر استان دیدار کرد.

محمدمهدی احمدی طی سخنرانی خود در تالار آفتاب اهواز گفت:انسان فطرتا اجتماعی و لازمه اجتماعی بودن الگوپذیری است. انسان‌ها سبک زندگی خود را بر اساس الگوهایی که انتخاب می‌کنند تشکیل می‌دهند و اگر الگوی انسانی متعالی باشد به همان اندازه زندگی او نیز متعالی خواهد بود.

وی افزود: بهترین الگویی که ما می‌توانیم سبک زندگی خود را براساس آن شکل دهیم زندگی ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه امام حسین است که فرموده‌است: من الگوی عملی شما هستم.

احمدی الگوهای شخصیتی در عاشورا را در سه گونه دسته بندی کرد که این سه گونه در مراحل مختلف تاریخ حاضر بوده‌اند و افزود: اولین الگو شخصیت حسینی است که بر اساس محور حق و حقانیت حرکت کرده‌است و منافع عام را بر منافع شخصی خود مقدم  دانسته‌است.

شخصیت دوم یزیدی است که قاتل محور، ستمگر که رسیدن به منافع شخصی را هدف خود قرار داده‌است. الگوی سوم که در عاشورا با آن مواجه هستیم شخصیت عمر بن سعد است که مذبذب و دوگانه‌است هم منافع حق را می‌خواهد و هم منافع باطل را. هم با حسین (ع) کنار بیاید و هم از حکومت ری محروم نشود. در حالیکه اجتماع حق و باطل اجتماع ضدین و غیر ممکن است.

وی ادامه دادن راه امام حسین را مرهون تعهد به اخلاق و منش امام حسین دانست و افزود: حسین انسانهایی می‌خواهد که اخلاقی باشند و جامعه‌ای که مردم آن صفات انسانی داشته باشند. این جامعه همان جامعه حسینی‌ست. ما زمانی می‌توانیم ادعای اخلاص و وفاداری به امام حسین را بکنیم که رفتار ما پسندیده باشد همانگونه که امام و یارانش این صفات انسانی و پسندیده را داشتند.

وی افزود: عزاداری وسیله‌ای برای شناخت حسین است و این عزاداری نباید در حد مناسک باشد بلکه باید در جهت شناخت و معرفت امام حسین و رسالتش باشد. باید راز جاودانگی امام حسین محور تاملات ما باشد؟ بدون‌شک صفات انسانی و رفتار اخلاقی این انسان بزرگ تاریخ راز جاودانگی و این تاثیر گذاری است.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خطاب به هنرمندان یادآور شد: زبان هنر از زبان خطابه تاثیرگذارتر است و به راحتی می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند بنابراین باید سعی کنیم این زبان گویا و تاثیر گذار را در راه بیان آموزه‌های دینی و آشکار نمودن ویژگی‌های امام حسین(ع) به کار بگیریم تا مردم از نزدیک خوبی‌ها و پاکی‌های امام حسین را لمس کنند و وفاداری و اخلاص یارانش را احساس کنند.

گفتنی است، مراسم شب نشست اربعین با عنوان «پرده چهلم» به همت انجمن هنرهای نمایشی اهواز از دوشنبه ١٥ الی چهارشنبه ١٧ آبان ماه امسال از ساعت ٢٠ به مدت سه شب در محوطه تالار آفتاب اهواز برگزار شد. در این شب نشست برنامه های مختلف هنری همچون اجرای مجالس تعزیه، شعرخوانی و نوحه سرایی و سخنرانی توسط هنرمندان تئاتر اهواز اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.