کرمان - همزمان با آغاز هفته کتاب وکتابخوانی دست اندر کاران این حوزه صبح شنبه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند .

دیدار دست اندر کاران حوزه کتاب با نماینده ولی فقیه در استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله جعفری در این دیدار با بیان اینکه مقوله فرهنگ به عنوان زیر بنای همه مسائل اجتماعی باید مورد توجه مردم ومسئولان قرار گیرد گفت: خانواده وآموزش وپرورش به عنوان اصلی ترین خواستگاه نهادینه کردن فرهنگ اجتماع محسوب می شوند.

وی با تاکید بر تربیت درست فرزندان در کانون خانواده و آموزش اصول اسلامی به آنان افزود: تنها راه مقابله با آسیبهای ناشی از فضای مجازی برای نسل جوان ترویج فرهنگ کتابخوانی و عمل به وظایف اعتقادی و شرعی است.

امام جمعه کرمان با اشاره به وظیفه خطیر روحانیت، حوزه های علمیه و مرجعیت برای بیان ومقابله با آسیبها ی فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروزه دوران جنگ سخت به اتمام رسیده و دنیای کفر واستکباربا جنگ نرم در صدد استحاله فرهنگ دینی جامعه است.

محمد علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه های هفته کتاب وکتابخوانی در استان گفت: در این هفته بیش از ۱۵۰ برنامه با مشارکت همه دستگاهها در استان کرمان با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

دراین دیدار حسین زاده مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان کرمان هم استقبال شهروندان از کتابخانه های عمومی را مطلوب برشمرد و گفت: با کمک خیران تاکنون ۳۰ باب کتابخانه عمومی در استان تاسیس شده است.

ادای احترام و تجدید میثاق با شهدا

همچنین مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور کتابخانه ها، بنیاد شهید، اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از کتابداران صبح شنبه، در اولین روز هفته کتاب با حضور در گلزار شهدا ی کرمان با شهدا تجدید میثاق کردند.

امسال و در بیست و پنجمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» به عنوان شعار این دوره از هفته کتاب انتخاب شده است.

بیست و پنجمین دوره هفته کتاب از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود و نامگذاری ایام هفته کتاب نیز انجام شده است.

بر این اساس:

شنبه (۲۰/ ۰۸/ ۱۳۹۶) کتاب اهالی قلم و رسانه

یکشنبه (۱۳۹۶/۰۸/۲۱) کتاب، فضای مجازی و جهان دیجیتال

دوشنبه (۱۳۹۶/۰۸/۲۲) کتاب و جامعه دانشگاهی

سه‌شنبه(۱۳۹۶/۰۸/۲۳) کتاب، کودک و نوجوان، خانواده

چهارشنبه(۱۳۹۶/۰۸/۲۴) کتاب، کتابخوانی و کتابدار

پنج شنبه(۱۳۹۶/۰۸/۲۵) کتاب، ناشران، کتاب‌فروشان و اقتصاد مقاومتی

جمعه (۱۳۹۶/۰۸/۲۶) کتاب، حیات طیبه و انقلاب اسلامی

نامگذاری شده است.

بیستم تا بیست وششم ابان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.