زاهدان-مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌ و بلوچستان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و استان سیستان و بلوچستان آماده واگذاری محوطه های کانتینری به منظور حمل و نقل DOOR TO DOOR در بندر و مرزهای میلک را دارد.

آمادگی برای واگذاری محوطه های کانتینری در بندر چابهار و مرزهای میلک

به گزارش قدس آنلاین، جلسه هم اندیشی فعالسازی بندر چابهار امروز با حضور نماینده مردم شهرستانهای چابهار ،کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار در محل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

کاپیتان کشاورز مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات مدیره این شرکت به ذکر قابلیت ها و محدودیت ها در حوزه کشتیرانی پرداخته و از مجلس شورای اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی تقاضای حمایت در عرصه رقابت های دریایی نمودند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه با پرداختن به نقش بندر چابهار و طرح توسعه بندر شهید بهشتی در ارتقاء سهم تجارت دریایی، بر بهره گیری از فرصت ها و قابلیت های ترانزیتی و ترانشیپی بندر چابهار تأکید کرد.

بهروز آقایی افزود : سازمان بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان آمادگی واگذاری محوطه های کانتینری به منظور حمل و نقل DOOR TO DOOR در بندر و مرزهای میلک را دارد.

آقایی در ادامه با توجه به جاذبه های استان و بویژه بندر چابهار در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی از طریق راه اندازی خطوط منظم مسافر دریایی؛ نسبت به راه اندازی خط کشتیرانی بین بندر چابهار و بنادر پاکستان، عمان و هند بعنوان یک فرصت مطلوب در این حوزه با لحاظ سیاست های تشویقی تاکید نمودند.

شایان ذکر است : در این جلسه فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار در خصوص جذب صاحبان کالا و تجار توسط نماینده منطقه آزاد چابهار تشریح گردید.

ایران نژاد نماینده مجلس و نائب رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی نیز افزود : روند توسعه بندر چابهار در بهره گیری از ظرفیت ها و توان عملیاتی ایجاد شده فرصت منحصری در راه اندازی خطوط کشتیرانی است.

وی همچنین حمایت از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اعمال تخفیف ها و ارائه مشوق ها را تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.