اصفهان - رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز هوای اصفهان با میانگین شاخص کیفی ۱۱۳ در وضعیت ناسالم ثبت شده است.

هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، بابک صادقیان در گفت‌وگویی اظهار داشت: از ابتدای آبانماه تاکنون اصفهان ۱۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرد و در دو روز نیز در آستانه وضعیت ناسالم  قرار داشت.

وی افزود: امروز نیز اصفهان دهمین روز ناسالم متوالی را تجربه کرد و در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر هوای اصفهان با میانگین شاخص کیفی ۱۱۳، هوای دروضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: بر این اساس وضعیت هوای اصفهان در ایستگاه‌های پروین با شاخص ۱۱۹، میدان امام حسین (ع) ۱۰۸، چهارباغ خواجو ۱۱۸، میدان احمدآباد ۱۱۶، بزرگراه خرازی ۱۱۵، بلوار دانشگاه ۱۱۴ و در خیابان رودکی با ۱۰۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در شهرستان‌های مختلف استان نیز ناسالم  وسالم گزارش شده است، تاکید کرد: میانگین شاخص کیفی در خمینی‌شهر با ۱۰۷ و مبارکه ناسالم و در سگزی  با ۸۵ و کاشان ۸۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.