وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی پیامی صادر کرد.

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام سید محمد بطحایی به شرح زیر است:

«بخوان به نام پروردگارت»

معلمان گرامی، دانش آموزان عزیز و اولیای گرانقدر

بار دیگر هفته‌ کتاب وکتابخوانی فرارسیده است و برای ما مسلمانان چه افتخاری بالاتر از این‌که معجزه دین مبین اسلام «کتاب مقدس قرآن» و نخستین کلام خداوند حکیم با پیامبر واپسین، دعوت به «خواندن» است و این والاترین سرمشقی است که ما را به سوی کتاب و کتابخوانی فرامی‌خواند.

بی‌گمان یکی از اهداف نظام آموزش و پرورش، گسترش آموخته‌های دانش‌آموزان و افق فکری آنان است، در راه این هدف هیچ ابزار آموزشی دیگری را سراغ نداریم که بتواند جانشین کتاب شود و هیچ مکانی نیز جانشین کتابخانه‌ نخواهد شد.

قطعاً می‌دانیم که شکوفایی اذهان دانش‌آموزان در برخورد با کتاب شکل می‌گیرد؛ نقش خانواده در این مسیر بسیار مهم است و از «گهواره»  آغاز می شود. مثلث «کتاب، دانش‌آموز و معلم»  هم باید همواره پویا و فعال باشد تا کودک و نوجوان را از ضررهای دنیای دیجیتال دور کند و آرامش را به او هدیه دهد.

از سوی دیگر توسعه علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جوامع در گرو خواندن کتاب است و بی‌دلیل نیست که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در جهان امروز، میزان سرانه مطالعه است. کتاب، تنها، یک شیءِ کوچکِ کاغذی نیست، بلکه خشتِ بنای تمدن‌های بزرگ جهان است. حتی گذر زمان و رشد رسانه‌های مجازی، با تمام جاذبه‌ای که دارند، نتوانسته است کتاب را از رونق بیندازد.

در این فرصت ارزنده ضمن تشکر از زحمات دست‌اندرکاران محترم، هفته‌ کتاب وکتاب‌خوانی را گرامی می‌دارم و امیدوارم با شعار زیبای «کتاب، بهترین همنشین انسان» بتوانیم پیوند عمیق‌تر با کتاب برقرار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.