شیراز- قائم مقام وزیر بهداشت گفت: مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از بیمه‌ها به ۱۲ ماه رسیده که دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دلیل ارائه خدمات بیشتر مطالبات بیشتری نسبت به دیگر دانشگاه‌ها دارد.

مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از بیمه‌ها به ۱۲ ماه رسید

به گزارش قدس آنلاین، ایرج حریرچی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت مالی نه‌چندان مطلوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تاکید بر اینکه نمی‌خواهد اصطلاح بحرانی را برای این وضعیت به‌کار ببرد، اظهار داشت: مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از بیمه‌ها به ۱۲ ماه رسیده که دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دلیل ارائه خدمات بیشتر مطالبات بیشتری نسبت به دیگر دانشگاه‌ها دارد. 

وی درباره انتخاب رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افراد مختلف را بررسی و با گزینه‌هایی مصاحبه کردیم و در نهایت به دکتر بهادر رسیدیم.

حریرچی معتقد است که در مواجهه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز صادقانه کار شده و گروه‌های فشار تاثیری در روند این دانشگاه یا انتخاب رئیس جدید نداشته است، گفت: در وزارت بهداشت سابقه ندارد بر اساس جناح‌بندی تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با تصریح اینکه وی‌آی‌پی این وزارتخانه و مسئولان آن، محرومان هستند، گفت: کاری نباید انجام شود مگر آنکه نیازمندان در بهره‌مندی از آن اولویت داشته باشند.

وی همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز را بیش از هر زمان نیازمند ثبات و آرامش دانست و گفت: ما هیچ زمانی باور نداشتیم که این دانشگاه از ثبات لازم برخوردار نیست و امروز با توجه به حضور گسترده گروه‌های مختلف در مراسم تکریم و معارفه روسای این دانشگاه، این تصور اثبات شد.

قائم مقام وزیر بهداشت با تصریح اینکه اجرای طرح پزشک خانواده منحصر به فارس نبوده است، گفت: هم‌اینک بیش از ۵۵ درصد از مردم ایران تحت پوشش الزامات پزشک خانواده هستند، ۲۳ میلیون نفر از روستائیان به همراه ساکنان شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و بخشی از شهرهای بالای زیر ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، تحت پوشش این طرح قرار دارند.

حریرچی با تاکید بر اینکه برای بهبود و ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان کشور هیچ راهی جز اجرای طرح پزشک خانواده نیست، گفت: در قانون بر اجرای نظام ارجاع تاکید شده که یکی از ارکان آن پزشک خانواده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت: شان و جایگاه انسان‌ها به داشتن پست و مقام نیست، بلکه خدمت به انسان‌ها یکی از ویژگی‌های ذاتی درون تمام انسان‌ها است.

هادی پژوهش با تصریح اینکه گستره‌ کار در علوم پزشکی، در درمان و زیرساخت‌ها کاری بسیار دشوار و سنگین محسوب می‌شود،‌ اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در سال‌های گذشته تاکنون به بیماران استان فارس و سراسر کشور ، شیراز را قطب درمان در ایران کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.