کرج- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: برخی رستوران ها و مراکز پذیرایی با عمری ۷۰ ساله در جاده چالوس به مسافران خدمات می دهند و این درحالی است فاقد مجوز و پروانه بهره برداری لازم هستند.

فعالیت رستوران های بدون مجوز با عمر ۷۰ سال در جاده چالوس

عبدالناصر میرچی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره  به کیفیت ارائه خدمات رستورانها و مراکز تفرجگاهی گفت: در این حوزه نظارت داریم هر چند رضایتبخش و کامل نیست چرا که هم دربخش خصوصی و هم دربخش دولتی تخلف وجود دارد.

وی افزود:  آشکده هایی که در محدوده تونل کندوان هستند منطقه گردشگری شده و ایجاد اشتغال می کنند ولی بسیار از این واحدها فاقد مجوز هستند و منابع طبیعی هم به جانمانی این واحدها معترض است.

این مسئول بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری سامانه مستقل ندارد تا مردم مشکلات را اطلاع دهند  وازمردم می خواهیم چشم و گوش ما باشند و تخلفات را به اطلاع مراجع قانونی برسانند.

وی در ادامه ودر پاسخ به سوال خبرنگار قدس مبنی بر اینکه آیا نظارتی در بخش گردشگری جاده چالوس وجود دارد، گفت: در سال ۹۴ مصوبه ای در شورای امنیت ملی تصویب شده که هر گونه سرمایه گذاری در حوزه آبی چه سد کرج و چه سد طالقان ممنوع است.

تاخیر ۲ ساله در ارائه طرح ساماندهی جاده چالوس

وی تصریح کرد: قرار بر این بود وزارت راه و شهرسازی ظرف ۶ ماه طرح ساماندهی این جاده را ارائه دهد اما تاکنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

میرچی در ادامه گفت: در این طرح قرار بود به علت آلودگی آب شرب بسیاری از خانه ها  و رستورانهایی که در مجاورت حاشیه رودخانه قرار دارند و فضولات آنها به رودخانه ریخته می شد شناسایی شوند.

میرچی با اشاره به اینکه  وزارت راه و شهر سازی به عنوان متولی  قرار بود با همکاری سازمان میراث فرهنگی و سایر ارگان های دیگر برای  حل این مشکل اقدام کند گفت: برای جلوگیری از آلودگی آب شرب حتی خانه ها و رستورانهایی که فضولات را به رودخانه ها می ریزند مقرر بود تخریب هایی صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: هنوز پس از ۲ سال وزارت راه و شهرسازی این طرح را نداده است تا بتوانیم با همکاری سایر ارگانها ساماندهی لازم را در جاده چالوس انجام دهیم و در واقع به عبارتی این طرح بایگانی شد.

میرچی با اشاره به اینکه به استانداری البرز این مشکل بیان شد، گفت: از استاندار البرز خواسته شد تا با مکاتبات انجام گرفته با وزارت شهرسازی تقاضا کنند طرح جامع با حضور دستگاه های دیگر انجام پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در توضیح بیشتر گفت: استانداری البرز لیستی را از واحدهایی که متعلق به دستگاه های اجرایی و عمومی است را جمع آوری کرد که تعدادی از آنها متعلق به مراکز دولتی و مراکز آموزشی و رفاه و نفریحی است که در حاشیه رودخانه قرار دارند و معضل اصلی ما هم درهمین بخش است.

میرچی  در پایان گفت: تقاضا ما از وزارت راه و شهر سازی این است که هر چه سریعتر طرح ساماندهی جاده چالوس  را به شورای امنیت ملی ارائه دهد و این وزارت خانه  آن را به دستگاه های مربوطه ارجاع دهد چرا که دست ما در این موضوع بسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.