اهواز_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: امروزه کتابخانه ها تنها محلی برای مبادله کتاب نیستند بلکه این مکان ها تبدیل به مراکز فرهنگی و هنری شدند که رویدادهای مهمی در آنها رخ می دهد.

کتابخانه تنها محلی برای مبادله کتاب نیست بلکه یک مرکز فرهنگی و هنری ‌است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند،  در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۰ تا ۲۶ آبان، گفت: در این راستا اداره کل کتابخانه های عمومی برنامه های خوب و سودمندی برای اهل کتابخانه ها و کتابخوانی تعریف کرده است.

وی بر برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه‌های استان تاکید کرد و افزود: با توجه به فعالیت ۲۱۷ کتابخانه در استان لازم است در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی به این بخش اهتمام ویژه ای از سوی استانداری صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه کتابخانه ها می توانند موقعیت استراتژیک در حوزه توسعه فرهنگ، ادب و هنر در مناطق مختلف داشته باشند، تصریح کرد: امروزه کتابخانه ها تنها محلی برای مبادله کتاب نیستند بلکه این مکان ها تبدیل به مراکز فرهنگی و هنری شدند که رویدادهای مهمی در آنها رخ می دهد.

وی عنوان کرد: کتابخانه ها با توجه به جایگاهی که در حوزه فرهنگ و تاثیرگذاری در ارتقای فرهنگ عمومی دارند، می توانند این بار سخت و سنگین فرهنگی را بر دوش بکشند، به همین منظور ضرورت تخصیص اعتبارات چشم گیر در این حوزه احساس می شود و اگر بتوانیم اعتبارات را در این مسیر هدایت کنیم بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی که با آن درگیر هستیم، قابل حل است.

جوروند، خاطر نشان کرد: لازم است در بحث تخصیص اعتبارات مقداری دقیق تر و رویدادهای کتاب و کتابخوانی را گسترده تر ببینیم و همه ما نسبت به توسعه مقوله مقدس کتاب و کتابخوانی دراستان تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.